Free Essay

Technical Pv Market (German)

In:

Submitted By Aliamhaz
Words 2483
Pages 10
EndkundenMonitor 3.0
Der deutsche PV Markt aus der Perspektive des Endkunden – Fokus: Speicherlösungen
Eine Umfrage unter 3.000 PV Besitzern und Planern

EuPD Research | Multi Client Service | August 2013

A. Hintergrund
EndkundenMonitor 3.0 – Der deutsche PV Markt aus der Perspektive des Endkunden – Fokus: Speicherlösungen Zum dritten Mal in Folge wird der EndkundenMonitor durchgeführt, eine Befragung aktiver Nutzer des PVForums. Das Photovoltaikforum ist eine bekannte Homepage zum Meinungsaustausch zwischen Herstellern, Händlern und insbesondere Endkunden. Die Themen des diesjährigen EndkundenMonitors sind u.a. Speicher, Anlagenwartung und -versicherung. Die Studie liefert umfassende Einblicke hinsichtlich des aktuellen Bedarfs im deutschen PV Markt und bietet hiermit eine wertvolle Hilfestellung zur Ausrichtung Ihrer Unternehmensstrategie und Ihres Portfolios.
Batterie-Speicher: Bekanntheit, Nachfrage, Anbieter Zusätzliche Serviceleistungen: Wartung und Versicherung 2013 2012: EndkundenMonitor Deutschland 2012 (n=1.607) Bedeutung der Marke beim Kauf Wahrnehmung von Unternehmensinsolvenzen Nachfrage spezifischer Serviceleistungen Kenntnisstand zu Speichermöglichkeiten 2012 2011: 2011 EndkundenMonitor Deutschland (n=641) Kaufentscheidungsprozess Ungenutzte Nachfragepotentiale

2013: 2013 EndkundenMonitor Deutschland (n=3.000)

2

B. Ansatz
Methodik Die Datenerhebung von Endkunden erfolgt auf der Basis einer quantitativen Online-Befragung auf der Online-Plattform Photovoltaikforum. Die Online-Umfrage garantiert die objektive, flexible und kosteneffektive Durchführung der Datenerhebung. Offenen und geschlossenen Fragen werden gestellt. 1. Datenerhebung
Durchführung der Online-Befragung im Photovoltaikforum Feldphase: August 2013

2. Datenanalyse und Auswertung
Datensichtung Auswertung der Daten nach bestimmten Kopfgruppen

3. Präsentation der Ergebnisse
Veröffentlichungsdatum: Sept. 2013 Report (PDF) Ergebnisbeschreibung und wörtliche Zitierung einzelner Charakteristika Interpretation der Ergebnisse und Erstellung der Management Summary

Zielgruppen Das Photovoltaikforum bietet eine Plattform zum Austausch zwischen allen Akteuren des PV-Markts. Zielgruppe der Befragung sind Endkunden in Deutschland, die bereits eine PV-Anlage installiert haben, sich gerade in der Planungsphase befinden oder potentielle Endkunden, welche bereits aktiv Angebote zur Installation einer PV-Anlage eingeholt haben. Zielgrupppen
Endkunden mit bereits installierten PV-Anlagen Endkunden mit PV-Anlagen in der Umsetzungsphase Endkunden in der Planungsphase (Angebotsvergleich)

Demographische Angaben
Alter Familienstand/ Familie Haushaltsgröße …

3

C. Stichprobenbeschreibung Zeitpunkt der Installation
ABCDEFGHIJKLMNOPQREST

Regionale Verteilung der Teilnehmer
Source: EuPD Research 2013

bis 3 kWp

169

405; 15%

474; 17% Installation in 2013 Installation in 2012 689; 25% Installation in 2011 über 10 bis 15 kWp über 3 bis 5 kWp

498

429; 16%

über 5 bis 10 kWp

1394

417

Installation in 2010 722; 27% Installation vor 2010 über 30 kWp über 15 bis 30 kWp

272

146 0 500 1000 1500

3.000 Nutzer des Photovoltaikforums haben an der Befragung teilgenommen. Die Befragung war 7 Tage auf der Webseite des Photovoltaikforums online geschaltet. Die Anzahl der Teilnehmer stieg zum dritten Mal in Folge im Vergleich zu den Vorjahren, von n=641 (2011) auf n=1.607 (2012), auf n=3.000 (2013). Die Mehrheit der Stichprobe besitzt eine PV-Anlage mit einer Größe von unter 30 kWp. Somit wird die Verteilung des Kleinanlagensegments in der Studie sehr gut abgebildet.

4

C. Regionale Verteilung*
Die regionale Verteilgung ist relativ gleichmäßig und vergleichbar mit der Befragung in 2012. Der EndkundenMonitor 3.0 ist die größte Studie über deutsche PV Endkunden.
Source: EuPD Research 2013

Teilnehmer nach PLZ-Einsteller PLZ 9 PLZ 8 PLZ 7 PLZ 6 PLZ 5 317 264 325 317 378 287 136 88 0 200 400 600 333 424

Anzahl Teilnehmer / Zweisteller PLZ

PLZ 4 PLZ 3 PLZ 2 PLZ 1 PLZ 0

n=2874
*Näherungswerte

5

D. Inhalt – Leitfragen Inhalte EndkundenMonitor 3.0
Source: EuPD Research 2013

Speicherlösungen/Eigenverbrauch: Welche Anbieter von Speicherlösungen sind bekannt? Wer interessiert sich für Solarspeicher und wer hat bereits einen installiert? Warum entscheiden sich Endkunden gegen Speicher? Wartungsbedarf des wachsenden Anlagenbestands Besteht Interesse an Wartungsverträgen? Was sind Vor- und Nachteile von Wartungsverträgen? Wie viel ist der Endkunde bereit zu zahlen und welche Leistungen sind gefragt? Weitere Themen Welche Modul- und Wechselrichtermarken wurden gewählt und warum? Werden Komplettsysteme installiert?

100%

Inhalte EndkundenMonitor 3.0

80% 60% 60%

40% 20% 20% 20% 0%

Speicherlösungen

Wartung

Weitere Themen

6

D. Inhalt – Beispielfolien (EndkundenMonitor 1.0)

7

D. Inhalt – Beispielfolien (EndkundenMonitor 1.0)

8

E. Vorteile des Produkts für Ihre Firma ” EndkundenMonitor 3.0 – Der deutsche PV Markt aus der Perspektive des Endkunden – Fokus: Speicherlösungen” verschaffen Sie Ihrem Unternehmen einen Wissensvorsprung im Wettbewerb. Ausgewählte Vorteile des Produkts…
Erfahren Sie für welche Marken sich der Endkunde bei der PV Anlage entscheidet. Nutzen Sie die dokumentierte Kundenmeinung zu PV-Komplettsystemen. Erlangen Sie Kenntnisse über die Markenbekanntheit von Batteriespeichern. Erfahren Sie welche Kunden sich für einen Speicher entscheiden und welche Gründe gegen die Installation eines Speichers sprechen. Erhalten Sie einen Einblick vom Kundenbedarf nach gesonderten Serviceleistungen wie Wartung der PV-Anlage und Abschluss einer zusätzlichen Versicherung, um das eigene Portfolio bestmöglich auszurichten.
Wettbewerber B2B Kunden Endkunden Produkt/Marke Preisbildung Vertrieb Kommunikation

Intensität mit der Themenbereiche abgedeckt wurden:*

Rahmenbedingungen

*

niedrig

mittel bis hoch

sehr hoch

(Das Produckt deckt diese Themen nicht ab.)

Das Produkt deckt folgende Stufen der Wertschöpfungskette ab:
Silizium Wafer / Ingots Zelle Module Wechselrichter / Montage System System integration /
Großmarkt

Installation

Service

Endkundenmarkt

9

F. Fax Bestellformular – Studie „EndkundenMonitor 3.0 – Fokus: Speicherlösungen“
Hiermit bestelle ich die im Angebot beschriebene Studie (bitte markieren): EndkundenMonitor 3.0 – Fokus: Speicherlösungen PDF-Report deutschsprachig Ergebnispräsentation online (mittels Ergebnispräsentation vor Ort Übersetzung des PDF-Reports in Englisch ___ Anzahl der Druckversionen Zahlungsmodalitäten: Zahlungsmodalitäten 100% bei Lieferung
*Preise ausgenommen Reisekosten und MwSt.

Preis: 2.900* Euro

TeamViewer)

Preis: 350* Euro Preis: 880* Euro Preis: 500* Euro Preis/Kopie: 49* Euro

Fax +49 (0) 228-971 43-11 an Dr. Thomas Olbrecht | Senior Research Manager Name: __________________________________ Fax: E-Mail: USt ID: ______________________________ ______________________________ ______________________________

Unternehmen: _________________________________ Straße: PLZ: Tel: __________________________________ ______________________ __________________________________

Ich akzeptiere die AGBs Unterschrift: ______________________________
10

Über EuPD Research

11

G. EuPD Research

EuPD Research ist ein international tätiges Marktforschungsinstitut mit Sitz in Bonn. Neben Aktivitäten im Finanz- und Gesundheitssektor hat sich EuPD Research auf den Energiesektor spezialisiert. Mit einem qualifizierten und multilingualem Interviewercenter und fundierten Marktkenntnissen kombiniert mit methodischer Professionalität bieten wir unseren Kunden in Deutschland, Europa, Asien und Amerika das gesamte Spektrum an qualitativer und quantitativer Marktforschung. Nach der Gründung im Jahr 2000 richtete sich unser Fokus zunächst auf Markt- und Managementanalysen innerhalb des deutschen Marktes. Unsere Zielsetzung war und ist es dabei stets, methodisch und inhaltlich neue Bereiche zu erschließen. Bereits in den Anfangsjahren kristallisierte sich die Energiewirtschaft als bedeutendes Themenfeld heraus. Der Fokus auf Erneuerbare Energien erfolgte nicht zuletzt vor dem Hintergrund der gegenwärtigen und zukünftigen Tragweite dieses Wirtschaftssektors. Im Zeitverlauf konnten wir Kundenkreis und Portfolio fortlaufend ausbauen und unser Wissen systematisch auf das europäische Umland und damit in Richtung internationale Zusammenarbeit und Vernetzung erweitern. Um der verstärkten Internationalität gebührend Rechnung zu tragen, gründeten wir in 2008 eine US-Gesellschaft mit Sitz in San Francisco.

12

G. EuPD Research: Kundenreferenzen (Auszug)

13

G. EuPD Research: Studienreferenzen (Auszug)
European InstallerMonitor. Die jährlich erscheinende Studie bietet einen umfassenden Datensatz und Informationen für die Entwicklung von Vertriebsund Marketingstrategien. Die Studie behandelt Themen wie Markenloyalität und –zufriedenheit, Beschaffungsmanagement, Brand-Image.

EU BrandMonitor. Wir befragen Endkunden und analysieren die Markenwahrnehmung. Wir gewinnen Informationen darüber, was Endkunden mit den Marke assoziieren und wo sie sich vor dem Kauf über Produkte informieren.

PV SalesMonitor. Der Monitor, der neben einem Excel-Tool auch optional einen Berichtsband enthält, erlaubt die einfache Preis-Abfrage von Details zu installierten PV-Systemen, den installierten Komponenten und anderen systemspezifischen Variablen, aufgeschlüsselt nach PLZ-Regionen.

Wirtschaftlichkeitsrechner von Speichersystemen. Der Rechner unterstützt das Business Development, um die Funktionslogik des neuen Markttreibers „Unabhängigkeit“ zu analysieren und Geschäftsmodelle mit Zahlen zu hinterlegen. Für Vertrieb und Marketing sind die Ergebnisse eine Hilfestellung die Thematik Speicher in Richtung Fachpartner zu kommunizieren.

14

H. Allgemeine Geschäftsbedingungen
1. Geltungsbereich 1.1 Für jede vertragliche Beziehung zwischen EuPD-Research - als eingetragene Marke der Hoehner Research und Consulting Group GmbH (nachfolgend HRCG GmbH) und dem Kunden gelten ausschließlich die nachfolgenden Bedingungen. Der Kunde erklärt, dass keine widersprechenden Geschäftsbedingungen durch ihn zur Anwendung kommen. Nur im Falle der Kenntnisnahme und der Akzeptanz dieser Bedingungen wird das Angebot des Kunden auf Vertragsschluss angenommen. 1.2 Die Angebote (auch Proposal genannt) richten sich ausschließlich an gewerbliche Kunden, d.h. an Unternehmer i.S.d. § 14 BGB. Privatkunden, d.h. Verbraucher i.S.d. § 13 BGB, sind nicht berechtigt, auf Grundlage der Angebote einen rechtsverbindlichen Bestellvorgang auszulösen. Interessierte Privatkunden wenden sich bitte telefonisch an die HRCG GmbH unter Hinweis auf eine nicht-gewerbliche Bestellanfrage. Klarstellend wird darauf hingewiesen, dass das gesetzliche Widerrufs- und Rückgaberecht als Verbraucherschutzrecht für Bestellungen von gewerblichen Kunden nicht zur Anwendung gelangt, jedoch bei Sonderbestellungen von Verbrauchern vollumfänglich Beachtung findet. 2. Angebot und Bestellung 2.1 Die Darstellung der Produkte nebst Bestellformular stellt kein rechtlich bindendes Angebot dar. Die Angebote sind freibleibend und nur für den internen Gebrauch beim Kunden bestimmt. 2.2 Nach vollständiger Angabe der Käuferdaten und der Akzeptanz der AGB sowie der Übermittlung des Bestellformulars wird eine verbindliche Bestellung des ausgewählten Produktes ausgelöst. Eine Eingangsbestätigung der Bestellung erfolgt zeitnah nach dem Absenden der Bestellung an die angegebene E-mail-Adresse oder Fax-Nummer. Der Kaufvertrag zwischen dem Kunden und der HRCG GmbH kommt mit Übermittlung einer Auftragsbestätigung oder mit Auslieferung der Produkte via Versandunternehmen oder mit dem Download zustande. Für den Fall, dass die HRCG GmbH binnen 10 Werktagen ab Zugang der Bestellung keine Auftragsbestätigung oder Auslieferung vornimmt, ist der Kunde nicht mehr an die Bestellung gebunden. 3. Leistungsumfang, Vergütung und Preise 3.1 Der Umfang der geschuldeten Leistung und Vergütung ergibt sich ausschließlich aus dem der Bestellung zugrunde liegenden Angebot. Ergänzungen und/oder Abweichungen bedürfen zu ihrer Wirksamkeit und Einbeziehung der schriftlichen Bestätigung der HRCG GmbH. 3.2 Für den Fall, dass Umstände eintreten, die die HRCG GmbH nicht zu vertreten hat und die zur einer vorübergehenden Verhinderung der Leistungserbringung führen, verlängern sich vereinbarte Leistungs- und Liefertermine. Der Kunde wird über eingetretene Verhinderungen und damit verbundene Verzögerungen umgehend informiert. 3.3 Die angebotenen Dienstleistungen umfassen folgende Produktarten: a. Multi-Client-Services: auftraggeberunabhängige Studien für eine unbestimmte Anzahl an Kunden b. Shared-Services: von einer begrenzten Anzahl von Auftraggebern initiierte Studien zum Erwerb ausschließlich durch die Auftraggeber c. Exclusive-Services: Beauftragung durch einen einzelnen Kunden, dem das ausschließliche Nutzungsrecht für den individualvertraglich zu regelnden Zeitraum an den Ergebnissen übertragen wird. Spätestens nach Ablauf von 12 Monaten wird das ausschließliche Nutzungsrecht ohne, dass es einer weiteren Vereinbarung oder Abstimmung bedarf in ein nicht-ausschließliches Nutzungsrecht umgewandelt. 3.4 Die Preise sind Netto-Preise in Euro ohne Umsatzsteuer und ohne Versandkosten. Die jeweils geltende gesetzliche Umsatzsteuer wird zusätzlich zu den Netto-Preisen gemäß den gesetzlichen Vorschriften erhoben. Es gelten die Preise zum Zeitpunkt der Bestellung. Erfüllungsort ist Bonn. 4. Reisekosten 4.1 Reisekosten im Zusammenhang von HRCG GmbH/ EuPD Research-Workshops beim Kunden, die im Verbund mit Studien angeboten oder optional erworben werden können, sind nicht vom Angebotspreis umfasst und gesondert vom Kunden zu erstatten. Dies gilt nicht für den Fall, dass explizit vereinbart wurde, dass entweder der Workshop selbst oder der Workshop und die dadurch verursachten Reisekosten leistungsgegenständlich und damit nicht gesondert zu vergüten sind.

15

H. Allgemeine Geschäftsbedingungen
5. Versand, Zahlungsbedingungen, Aufrechnung 5.1 Die Versandkosten hängen von dem Umfang und der Lieferadresse der bestellten Produkte sowie von der Versandart ab und werden vor Abgabe der Bestellung mitgeteilt. Für Produkte, die im Wege des Downloads bezogen werden, fallen keine Versandkosten an. Der Kunde hat hiermit zur Kenntnis genommen, dass im Nicht-EUAuslund Gebühren für Zölle und die Umsatzsteuer des entsprechenden Landes anfallen können, für die die HRCG GmbH weder eintritt noch haftet. 5.2 Als Zahlungsmethode wird ausschließlich Vorkasse akzeptiert. Der Versund der Ware erfolgt nach Eingang des vollständigen Kaufpreises auf dem Konto der HRCG GmbH. Zahlung auf Rechnung ist nur möglich bei bestehender Geschäftsbeziehung oder in Ausnahmefällen nach eingehender Prüfung bei Firmen- , Behörden- oder Hochschulbestellungen per Fax. 5.3 Die Versandart, der Versandweg und das mit dem Versund beauftragte Transportunternehmen werden von der HRCG GmbH nach eigenem Ermessen bestimmt. Die Gefahr geht auf den Kunden über, sobald die Sendung vom Spediteur/Transportunternehmen an den Kunden übergeben bzw. zugestellt wird. Der Kunde hat Transportschäden beim Spediteur/Transportunternehmen anzuzeigen und dies unverzüglich der HRCG GmbH mitzuteilen. Teillieferungen durch die HRCG GmbH sind zulässig, soweit dies sach- und kostengerecht ist. 5.4 HRCG GmbH/ EuPD Research behalten sich das Eigentum an der Ware und die verbindliche Gewährung von Nutzungsrechten (Lizenzen) an Daten und geistigem Eigentum bis zum vollständigen Ausgleich des Rechnungsbetrages vor. Urheberrechte verbleiben kraft Gesetz beim Urheber. Der Kunde ist nur dann berechtigt mit Gegenansprüchen aufzurechnen, wenn diese rechtskräftig festgestellt, unbestritten oder von der HRCG GmbH schriftlich anerkannt wurden. Zurückbehaltungsrechte darf der Kunde nur geltend machen, wenn der Gegenanspruch auf dem gleichen Vertragsverhältnis beruht. Die Abtretung von Ansprüchen des Kunden gegen der HRCG GmbH ist ausgeschlossen. 6. Copyright und Nutzungsrechte 6.1 Die Produkte und die darin verkörperten geistigen Schöpfungen (Werke) sind urheberrechtlich geschützt. An dem angebotenen Produkt kann lediglich ein vertragliches, im Einzelnen präzisiertes Nutzungsrecht erworben werden. Urheber bleibt aufgrund gesetzlicher Bestimmungen stets der Schöpfer des Werkes. Jede mögliche und vom Urheberrechtsgesetz nicht ausdrücklich zugelassene Verwertung ist ohne vorherige schriftliche Zustimmung der HRCG GmbH als Lizenzgeber bzw. ohne vorherige schriftliche Zustimmung des Urhebers selbst unzulässig. Dies gilt insbesondere für die Vervielfältigung, Verbreitung, Bearbeitung, Übersetzung, Speicherung, Verarbeitung und Wiedergabe. Zuwiderhandlungen werden straf- und zivilrechtlich verfolgt. 6.2 Dem Kunden wird grundsätzlich ein nicht übertragbares, nicht ausschließliches (ausgenommen Exclusive-Services) Nutzungsrecht zum persönlichen Gebrauch bzw. zum Gebrauch innerhalb des bestellenden Unternehmens selbst an dem Inhalt und den Ergebnissen der Studie eingeräumt. 6.3 Eine Weitergabe der Studieninhalte und Ergebnisse, Veröffentlichung, Nachdruck, Vervielfältigung, einschließlich der Speicherung derselben auf Datenträgern jeder Art, sind nur mit vorheriger schriftlicher Einwilligung der HRCG GmbH erlaubt. 7. Haftung 7.1 Die Produkte werden höchst sorgfältig und unter Anwendung professioneller Methodik sowie unter Beachtung gesetzlicher Vorschriften mit der Zielsetzung, die Richtigkeit der Studien und ihrer Ergebnisse bestmöglich zu gewährleisten, erstellt. Die in den Studien enthaltenen Daten basieren u.a. auf Stichprobenerhebungen, die im Einklang mit den üblichen statistischen Methoden nach bestem Wissen und Gewissen durchgeführt wurden. Damit unterliegen die Studien einer statistischen Fehlerrate sowie anderen statistischen Faktoren. Darüber hinaus beziehen sich die Studien ausschließlich auf die zum Zeitpunkt der Erhebung verfügbaren Fakten und Erkenntnisse. Aufgrund des Vorgenannten werden die Richtigkeit und Vollständigkeit der Studien und der darin zur Verfügung gestellten Daten nicht garantiert. 7.2 Die Studien beinhalten spezifische Informationen, jedoch ausdrücklich keine konkrete Investitions- oder Handlungsempfehlung. Für den Fall, dass die Studien aufgrund eigener Entscheidung des Verwenders und in Kenntnis des Vorstehenden als eine unterstützende Maßnahme bei der Entscheidungsfindung eingesetzt werden, wird für den wirtschaftlichen Erfolg der vorgenommenen Investition oder Handlung keine Haftung übernommen. 8. Gerichtsstand 8.1 Es gilt ausschließlich das Recht der Bundesrepublik Deutschland. 8.2 Der Gerichtsstand ist Bonn. 9. Salvatorische Klausel Sollte eine Bestimmung oder ein Teil einer Bestimmung dieser Allgemeinen Geschäftsbedingungen ganz oder teilweise unwirksam sein oder eine Regelungslücke enthalten, so berührt dies nicht die Gültigkeit der übrigen Bestimmungen und Bedingungen und an ihre Stelle treten die gesetzlichen Bestimmungen.

16

Impressum
EuPD Research
Adenauerallee 134 53113 Bonn Phone +49 (0) 228-971 43-0 Fax +49 (0) 228-971 43-11 welcome@eupd-research.com www.eupd-research.com

Ansprechpartner
Dr. Thomas Olbrecht Phone +49 (0) 228-971 43-59 E-Mail t.olbrecht@eupd-research.com

EuPD Research® ist eine Marke der HOEHNER RESEARCH & CONSULTING GROUP GmbH.

17

Similar Documents

Free Essay

Technology Roadmap

...clean energy for its 29 member countries and beyond. The IEA carries out a comprehensive programme of energy co-operation among its member countries, each of which is obliged to hold oil stocks equivalent to 90 days of its net imports. The Agency’s aims include the following objectives: n Secure member countries’ access to reliable and ample supplies of all forms of energy; in particular, through maintaining effective emergency response capabilities in case of oil supply disruptions. n Promote sustainable energy policies that spur economic growth and environmental protection in a global context – particularly in terms of reducing greenhouse-gas emissions that contribute to climate change. n Improve transparency of international markets through collection and analysis of energy data. n Support global collaboration on energy technology to secure future energy supplies and mitigate their environmental impact, including through improved energy efficiency and development and deployment of low-carbon technologies. n Find solutions to global energy challenges through engagement and dialogue with non-member countries, industry, international organisations and other stakeholders. IEA member countries: Australia Austria Belgium Canada Czech Republic Denmark Estonia...

Words: 19290 - Pages: 78

Free Essay

Utility Scale

...Acknowledgement & Project Overview The aim of this project report is to estimate and calculate the approximate design of a 1MW solar PV power plant (utility scale). The total no. of solar panel required and the different parameters of the solar panel estimated. A site in West Bengal is taken virtually to estimate the solar intensity of the site which is most important for calculation of such type of report. A Single Line Diagram (SLD) has been introduced in this report. Also the brief details of the materials/equipments (solar panels, inverters, protective gears, transformer, SCADA etc.) used to set up a 1MW power plant have been highlighted. A financial overview with a possible income datasheet included in the project report Please give your feedback via email to this email address: amrit.mandal0191@gmail.com 1 Contents 1. Aim of the project 2. Financial overview 3. Global market price trends of solar panel 4. Technical Calculation/Estimation & Specification i. Solar panel ii. Inverter iii. Protective gears iv. SCADA system v. Transformer 5. Single line diagram & Schematics 2 1. Aim of the project Aim of this paper is to give an overview of a 1MW solar PV power plant (utility scale). How the project will work? 1. Using solar pv modules, solar power generates in DC which is converted into AC power and then using a power transformer the generated and modified AC power will be fed to the grid. 2. No battery...

Words: 6264 - Pages: 26

Premium Essay

Research, Solar Cell Production and Market Implementation of Photovoltaics

...PV StatuS RePoRt EUR 24807 EN - 2011 The Institute for Energy provides scientific and technical support for the conception, development, implementation and monitoring of community policies related to energy. Special emphasis is given to the security of energy supply and to sustainable and safe energy production. European Commission Joint Research Centre Institute for Energy Contact information Address: Via Enrico Fermi 2749 TP 450 21027 Ispra (VA) Italy E-mail: arnulf.jaeger-waldau@ec.europa.eu Tel.: +39 0332 789119 Fax: +39 0332 789268 http://ie.jrc.ec.europa.eu www.jrc.ec.europa.eu PV Status Report 2011 Research, Solar Cell Production and Market Implementation of Photovoltaics July 2011 Arnulf Jäger-Waldau European Commission, DG Joint Research Centre, Institute for Energy, Renewable Energy Unit Via Enrico Fermi 2749; TP 450 I – 21027 Ispra (VA), Italia EUR 24807 EN Legal notice Neither the European Commission nor any person acting on behalf of the Commission is responsible for the use, which might be made of the following information. The report does not represent any official position of the European Commission, nor do its contents prejudge any future Commission proposals in any areas of Community policy. A great deal of additional information on the European Union is available on the Internet. It can be accessed through the Europa server http://europa.eu/ JRC 64900 EUR 24807 EN ISBN 978-92-79-20171-4 ISSN 1831-4155 doi 10.2788/87966 The report...

Words: 62002 - Pages: 249

Premium Essay

New Growth Theory

...European Union Nigerian Energy Support Programme (NESP) The Nigerian Energy Sector An Overview with a Special Emphasis on Renewable Energy, Energy Efficiency and Rural Electrification 2nd Edition, June 2015 Implemented by 2 Acknowledgements This report on the Nigerian energy sector was compiled as part of the Nigerian Energy Support Programme (NESP). NESP is implemented by the Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH and funded by the European Union and the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ). The authors would like to thank the GIZ Nigeria team for having entrusted this highly relevant subject to GOPA-­ International Energy Consultants GmbH, and for their extensive and dedicated inputs and guidance provided during implementation. The authors express their gratitude to all project partners who provided particularly valuable and interesting insights into ongoing activities during the course of the project. It was a real pleasure and a great help to exchange ideas and learn from highly experienced management and staff and committed representatives of this programme. How to Read Citations Bibliography is cited by [Author; Year]. Where no author could be identified, we used the name of the institution. The Bibliography is listed in Chapter 10. Websites (internet links) are cited with a consecutive numbering system [1], [2], etc. The Websites are listed in Chapter 11. 3 Imprint Published by: Deutsche Gesellschaft...

Words: 64608 - Pages: 259

Premium Essay

Notes

...possible solutions in rural, remote areas in the country. Thus in February 27, 1981, Federal Republic of Germany and Republic of the Philippines entered into a contract to develop applications of solar energy in the Philippines. This project was called the Philippine German Solar Energy Project (PGSEP) which was funded by the German Bundesministeruim for Zussamenarbeit through the Gesselchaft for Zussamenarbeit, and Philippine Office Energy. The governing body of the said project was the Philippine National Oil Corporation through its Energy Research and Development Center. Solar power systems is done through the encapsulation of the solar energy from the sun through the photovoltaic (PV) panels which produce direct current (DC) power to run a DC appliance. Additionally, DC current can be converted alternating current (AC) to run AC appliances. The project was anticipated to solve the inexistence of electrical power resources to provide for the basic needs that immediately improve the lives of Filipinos in areas where electricity is not readily available. II. TIME FRAME The proponents point for analysis would be on 1988. This is based on the data given concerning the commencement of PGSEP (Philippine-German Solar Energy Project) on February 27, 1981 to develop a solar source of energy in the Philippines and yet after 7 years, it was to be terminated at the end of the year unless they could have a local group who will deal with the project commercially. III. POINT OF...

Words: 2885 - Pages: 12

Premium Essay

Renewable Energy

...Experience with Promotion of Renewable Energy: Successes and Lessons Learned Parliamentarian Forum on Energy Legislation and Sustainable Development Cape Town, South Africa 5-7 October, 2005 Richard L. Ottinger[?] Abstract: Renewable energy is becoming economic in all markets as its rapid growth results in more competitive prices. It is particularly appropriate and increasingly being adopted for providing electric power services to rural areas in developing countries unlikely to be served by grid electricity. Policies needed to implement renewable energy systems in rural areas are discussed in this paper. Most prominent are removal of subsidies to traditional energy primarily benefiting the wealthiest; involving the local populace in decision making; educating financial institutions about the economics of investing in renewable energy systems and creating investment vehicles appropriate to financing them in poor localities; training personnel on management, maintenance and drafting contracts; requiring vendor provision of maintenance and parts; and effective regulation and oversight of system management and financing. I. Introduction The recent sharp increases in the prices of oil, natural gas, uranium and coal underline the importance for all countries to focus on development of alternative energy resources. For developing countries, these price increases can have ruinous economic consequences; for many countries already plagued by poverty this means...

Words: 14169 - Pages: 57

Premium Essay

Rooftop Solar Power

...in Delhi- a Geographical Perspective” under my guidance. It is her original work, and is fit for evaluation in partial fulfillment for the requirement of the Two Year (Full-Time) Post Graduate Diploma in Management. Rajshree Gupta Prof. S. K. Jain TABLE OF CONTENTS Sr.No. Particulars PREFACE 1. INTRODUCTION 1.1 Rooftop PV Systems : An Introduction 1.2 Overview of the Global and Indian Experience Initiatives 1.3 Central initiatives State Initiatives 2. OBJECTIVES OF THE STUDY LITERATURE REVIEW 3. 4. METHODOLOGY & KEY ELEMENTS 5. IDENTIFICATION OF THE SHIFT 5.1 Why Solar makes sense SOLAR RESOURCE AVAILABILITY IN 6. DELHI Delhi’s Geographic Potential for Rooftop 6.1 Installations Methodology for calculating the solar rooftop 6.2 potential for different land areas in Delhi 6.2.1 Residential Buildings 6.2.2 Commercial Buildings 6.2.3 Industrial Buildings 6.2.4 Government Buildings 6.3 Consumer Categories for solar PV Factors that could impact the potential for 6.4 Rooftop Solar 6.4.1 Factors that could increase the potential 6.4.2 Factors that could decrease the potential 6.5 Delhi’s Existing Solar Policies and Incentives INTEGRATION OF SOLAR PV WITH THE 7. GRID (PROPOSAL) Case Study: Gandhinagar solar rooftop program 7.1 (2012 and on-going) 7.2...

Words: 24663 - Pages: 99

Premium Essay

Corporate Finance

...MSc Corporate Finance Dr. Kirak Kim Before we start Main branches of finance Corporate Finance How do we value projects and (optimally) finance them? Asset Pricing How do we price securities more precisely? What’s the difference? Is it a Corporate Finance question or an Asset Pricing question? □ You are the manager of Intel Corp. You are reviewing the proposal for the new plant to be built in China. The new plant requires a large onetime investment but will provide significant capacity addition as well as cost savings over the next 10 years. Should you approve the proposal for the new plant? □ “HSBC FTSE 100” is a index fund that replicates FTSE 100 index. The fund offers investors a convenient diversification at a low price. Would you be interested in investing in the fund (or somewhere else)? » What if it was TESCO that was considering HSBC FTSE 100 as an investment vehicle?  □ In 2004, Sergey Brin and Larry Page, the founders of Google Inc., were talking to investment bankers from Morgan Stanley. They hope to finance a number of potential opportunities through IPO (initial public offering). One of the most important concerns is of course what the offering price should be. Part 1 Project Valuation Dr. Kirak Kim MSc Corporate Finance EFiMM0017 Project Valuation  Investment decision  Revisit: Valuing unlevered cash flows  Revisit: Uncertainty and the notion of risk  Weighted average cost of capital  Adjusted present value Two Main...

Words: 8376 - Pages: 34

Premium Essay

Renewable Energies

...more than US$214 billion in 2013, with countries like China and the United States heavily investing in wind, hydro, solar and biofuels. Renewable energy resources exist over wide geographical areas, in contrast to other energy sources, which are concentrated in a limited number of countries. Rapid deployment of renewable energy and energy efficiency is resulting in significant energy security, climate change mitigation, and economic benefits. In international public opinion surveys there is strong support for promoting renewable sources such as solar power and wind power. At the national level, at least 30 nations around the world already have renewable energy contributing more than 20 percent of energy supply. National renewable energy markets are projected to continue to grow strongly in the coming decade and beyond. While many renewable energy projects are large-scale, renewable technologies are also suited to rural and remote areas and developing countries, where energy is often crucial in human development. United Nations' Secretary-General Ban Ki-moon has said that renewable energy has the ability to lift the poorest...

Words: 7346 - Pages: 30

Premium Essay

Elektra Products

...Solar Energy Businesses in the Philippines Solutions) - AVGarcia Power Systems Corp. - AVODROC D MARKETING - Ace Electech Center Importer and Distributor of LED Bulbs, LED Fluorescent, Solar Panel, Solar Fan, Solar Refrigerator, Solar Cooker, Wind Generator, CCTV system, PABX Communication System, Telephones, AVR, Battery Chargers, Sine wave Inverters, Square Wave Inverters, Solar Water Pump and many more. • Business type: manufacturer, wholesale supplier, importer, distributor • Product types: LED lighting, solar street lighting, LED light bulbs, solar lighting systems, wind turbines (small), DC lighting, CCTV Systems, PABX Communication systems, AVR, Inverters, Telephones, . • Service types: engineering • Address: 555 Raon st. (G. Puyat), Sta. Cruz, Manila Philippines • Telephone: 3097535 • FAX: 7401983 • Web Site: http://www.aceelectechcenter.com • E-mail: Send Email to Ace Electech Center AFMI. Global Phils. Inc. • Business type: distributor • Product types: LED lighting, solar electric power systems, batteries deep cycle, uninterruptible power supplies UPS, generators diesel, air filtering and purification system components, ESD and Conductive Tiles. • Service types: consulting, design, construction, engineering, site survey and assessment services, contractor services, maintenance and repair services, testing services • Address: P3 Aurora Building Alabang Zapote Road, Muntinlupa, Philippines Philippines...

Words: 9284 - Pages: 38

Free Essay

Technologies for Alternative Energy

...Technologies for Alternative Energy Climate Change Working Paper No. 7 Ainsley Jolley Climate Change Project Working Paper Series March 2006 Centre for Strategic Economic Studies Victoria University PO Box 14428 Melbourne VIC 8001 AUSTRALIA Telephone +613 9919 1340 Fax +613 9919 1350 Email: csesinfo@vu.edu.au Website: http://www.cfses.com Technologies for Alternative Energy 1. Introduction In Papers 5 and 6 technologies for the main sources of energy consumption were discussed. In Papers 7 and 8 the attention is focussed on technologies that impact on emissions from energy production. Table 1 provides data on the main sources of GHG emissions in the advanced economies for the year 2000. Table 1. Sources of GHG Emissions in the Advanced Economies, 2000 Source of emissions Electricity and heat production Petroleum refining Other energy production (coal and gas transformation) Fugitive emissions (coal, oil and gas) Total energy production All sources of emissions Note: (a) energy production as % of all sources of emissions. Source: CSES (2004). Tg CO2 -e 3831.2 420.7 324.6 441.5 5018.1 13175.3 % of total 76.3 8.4 6.5 8.8 38.1 (a) Papers 7 and 8 focus on emissions from the production of electricity and heat, which represent 76.3% of all emissions related to energy production. The other sources of emissions are not discussed in detail in this report. Coverage of the issues relating to these sources of emissions is given in CSES (2004). Incremental technological...

Words: 30324 - Pages: 122

Premium Essay

Global Trends in Energy Investment

...global trends in sUstainable energy investment 2010 Analysis of Trends and Issues in the Financing of Renewable Energy and Energy Efficiency United nations environment Programme Endorsed by Copyright © United Nations Environment Programme and New Energy Finance, 2010 This publication may be reproduced in whole or in part and in any form for educational or non-profit purposes without special permission from the copyright holder, provided acknowledgement of the source is made. UNEP would appreciate receiving a copy of any publication that uses this publication as a source. No use of this publication may be made for resale or for any other commercial purpose whatsoever without prior permission in writing from the United Nations Environment Programme. Disclaimer United Nations Environment Programme: The designations employed and the presentation of the material in this publication do not imply the expression of any opinion whatsoever on the part of the United Nations Environment Programme concerning the legal status of any country, territory, city or area or of its authorities, or concerning delimitation of its frontiers or boundaries. Moreover, the views expressed do not necessarily represent the decision or the stated policy of the United Nations Environment Programme, nor does citing of trade names or commercial processes constitute endorsement. Bloomberg New Energy Finance: The information contained in this publication is derived from carefully selected public...

Words: 33322 - Pages: 134

Premium Essay

Solution Manual of Principles of Corporate Finance

...CHAPTER 2 Present Values, The Objectives of the Firm, and Corporate Governance Answers to Practice Questions 1. The face value of the treasury security is $1,000. If this security earns 5%, then in one year we will receive $1,050. Thus: NPV = C0 + [C1/(1 + r)] = −$1000 + ($1050/1.05) = 0 This is not a surprising result because 5 percent is the opportunity cost of capital, i.e., 5 percent is the return available in the capital market. If any investment earns a rate of return equal to the opportunity cost of capital, the NPV of that investment is zero. NPV = −$1,300,000 + ($1,500,000/1.10) = +$63,636 Since the NPV is positive, you would construct the motel. Alternatively, we can compute r as follows: r = ($1,500,000/$1,300,000) – 1 = 0.1539 = 15.39% Since the rate of return is greater than the cost of capital, you would construct the motel. 3. Investment (1) NPV Return 2. − 10,000 + 18,000 = $5,000 1.20 18,000 − 10,000 = 0.80 = 80.0% 10,000 9,000 − 5,000 = 0.80 = 80.0% 5,000 5,700 − 5,000 = 0.14 = 14.0% 5,000 4,000 − 2,000 = 1.00 = 100.0% 2,000 (2) − 5,000 + 9,000 = $2,500 1.20 5,700 = −$250 1.20 4,000 = $1,333.33 1.20 (3) − 5,000 + (4) − 2,000 + a. b. Investment 1, because it has the highest NPV. Investment 1, because it maximizes shareholders’ wealth. 1 4. a. b. NPV = (−$50,000 + $20,000) + ($38,000/1.05) = $6,190.48 NPV = (−$50,000 + $20,000) + ($38,000/1.10) = $4,545.45 In Part (a), the NPV is higher than the NPV of...

Words: 74775 - Pages: 300

Premium Essay

Solar Cell

...Solar Cell Technology and Applications More free ebooks : http://fast-file.blogspot.com OTHER AUERBACH PUBLICATIONS Advances in Semantic Media Adaptation and Personalization, Volume 2 Marios Angelides ISBN: 978-1-4200-7664-6 Architecting Secure Software Systems Manish Chaitanya and Asoke Talukder ISBN: 978-1-4200-8784-0 Architecting Software Intensive Systems: A Practitioners Guide Anthony Lattanze ISBN: 978-1-4200-4569-7 Business Resumption Planning, Second Edition Leo Wrobel ISBN: 978-0-8493-1459-9 Converging NGN Wireline and Mobile 3G Networks with IMS: Converging NGN and 3G Mobile Rebecca Copeland ISBN: 978-0-8493-9250-4 Delivering Successful Projects with TSPSM and Six Sigma: A Practical Guide to Implementing Team Software ProcessSM Mukesh Jain ISBN: 978-1-4200-6143-7 Designing Complex Systems: Foundations of Design in the Functional Domain Erik Aslaksen ISBN: 978-1-4200-8753-6 The Effective CIO: How to Achieve Outstanding Success through Strategic Alignment, Financial Management, and IT Governance Eric Brown and William Yarberry, Jr. ISBN: 978-1-4200-6460-5 Enterprise Systems Backup and Recovery: A Corporate Insurance Policy Preston Guise ISBN: 978-1-4200-7639-4 Essential Software Testing: A Use-Case Approach Greg Fournier ISBN: 978-1-4200-8981-3 The Green and Virtual Data Center Greg Schulz ISBN: 978-1-4200-8666-9 How to Complete a Risk Assessment in 5 Days or Less Thomas Peltier ISBN: 978-1-4200-6275-5 HOWTO Secure and Audit Oracle 10g and 11g Ron Ben-Natan ISBN:...

Words: 67543 - Pages: 271

Premium Essay

Intro to Financial

...RISK AND RETURN IN CAPITAL MARKETS SECURITY RETURNS Components of security returns • Stocks – Capital gains/losses and dividends • Bonds – Capital gains/losses and interest • Returns stated in absolute dollar or percentage terms o Absolute dollar return = (end price – beginning price + cash flow) o Percent return = (end price – beginning price + cash flow)/beginning price = absolute dollar return / beginning price • If the security is a stock, the percent return can be separated into the capital gain yield (the first term below) and the dividend yield (the second term): Rt = (end price – beginning price) / beginning price + dividend / beginning price where Rt is the return for time period t. Example You purchase a stock for $50, sell it one year later for $53. During that year, you received a dividend of $2. What are your absolute and percent returns? Separate the percent return into the two components. Capital gain = 53 – 50 = 3 Dividend = 2 Absolute dollar return = 3 + 2 = 5 Percent return = 5/50 = 3/50 + 2/50 = 6% + 4% = 10% Capital gain yield = 6% Dividend yield = 4% Example You purchase a $1000, 5%, 20 year semi-annual bond for $1050 right after a coupon payment. One year later you sell the bond for $1025. What are your absolute and percent returns? Capital loss = 1025 – 1050 = -25 Coupon payments = 5% ( 1000 = 50 Absolute dollar return = -25 + 50 = 25 Percent return = 25 / 1050 = 2.38% ...

Words: 8482 - Pages: 34