Premium Essay

استفسار عن كتاب.

In: Film and Music

Submitted By samaa
Words 80242
Pages 321
Instructor’s Manual
Fundamentals of Financial Management twelfth edition

James C. Van Horne John M. Wachowicz JR.

ISBN 0 273 68514 7  Pearson Education Limited 2005 Lecturers adopting the main text are permitted to photocopy the book as required.

© Pearson Education Limited 2005

Pearson Education Limited Edinburgh Gate Harlow Essex CM20 2JE England and Associated Companies throughout the world Visit us on the World Wide Web at: www.pearsoned.co.uk Previous editions published under the Prentice-Hall imprint Twelfth edition published under the Financial Times Prentice Hall imprint 2005 © 2001, 1998 by Prentice-Hall, Inc. © Pearson Education Limited 2005 The rights of James C. Van Horne and John M. Wachowicz JR. to be identified as authors of this work have been asserted by them in accordance with the Copyright, Designs and Patent Act 1988. ISBN: 0 273 68514 7 All rights reserved. Permission is hereby given for the material in this publication to be reproduced for OHP transparencies and student handouts, without express permission of the Publishers, for educational purposes only. In all other cases, no part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or otherwise without the prior written permission of the Publishers or a licence permitting restricted copying in the United Kingdom issued by the Copyright Licensing Agency Ltd, 90 Tottenham Court Road, London W1T 4LP. This book may not be lent, resold, hired out or otherwise disposed of by way of trade in any form of binding or cover other than that in which it is published, without the prior consent of the Publishers.

Van Horne and Wachowicz: Fundamentals of Financial Management, 12e

ii

© Pearson Education Limited 2005

Introduction

Many approaches might be used in teaching...

Similar Documents

Free Essay

التشفير وأمنية المعلومات

...الحاسبة كان كافيا لتامين الأمنية. لكن هذا أصبح غير كاف وغير مرن بعد اكتشاف أنظمة حاسبات المشاركة الزمنية (Time-Sharing) والتي تتألف من عدة محطات طرفية موزعة في مساحة جغرافية واسعة. من الجدير بالذكر أن امن وسلامة اتصال,ت الالكترونية في بدء ظهورها لم يكن هاما لان معظم المعلومات المخزونة فيها لم تكن ذات حساسية كبيرة, بعكس ماهي عليه اليوم, إذ كلما ازدادت وارتفعت قيمة المعلومات المخزونة في الحاسبات الالكترونية كلما ازدادت الرغبة لدى بعض الأفراد لمحاولة الوصول إليها من اجل التخريب أو من اجل الكسب غير المشروع بواسطة بيعها إلى الجهات الراغبة بذلك, لذا فقد أصبح امن هذه المعلومات على درجة كبيرة من الأهمية, كما أن التهاون في هذا الأمر قد يكلف الكثير, وكثيرا ما نطالع في الصحف عن قيام صراف بنك باستخدام توصيلته الآلية لتحويل نقود إلى حسابه الخاص, أو نسمع عن عابث في جهاز حاسبة الكترونية قام بإدخال رسالته الخاصة على قناة تلفزيونية عن طريق الدخول على احد قنوات الأقمار الصناعية. هناك العديد من المسائل لكل من أنظمة حاسبات المشاركة الزمنية وشبكات الحاسوب, وان هذه المسائل لها ارتباط...

Words: 35136 - Pages: 141