Free Essay

Libertad de Expression

In: Social Issues

Submitted By susejg81
Words 580
Pages 3
Con Ciencia La libertad de expresión garantiza que puedas sostener las ideas que quieras, pero no garantiza que dichas ideas sean buenas, que sean válidas o correctas. Pero lo que mucha gente parece no entender es que la libertad de expresión es de TODOS, sin excepción.
Del mismo modo que una persona tiene libertad de afirmar y expresar sus ideas (por muy absurdas que sean), otra persona tiene exactamente la misma libertad de expresar que esas ideas son erróneas.
Parece difícil para algunas personas diferenciar el límite que separa las personas y las ideas (especialmente cuando las ideas son religiones).
Algunas personas han adoptado e interiorizado unas ideas con tal profundidad que no son capaces de distinguirlas de su ego. No son capaces de reconocer que sólo son ideas, y consideran que son parte de su identidad. Por tanto cuando se cuestionan sus ideas, se lo toman como un ataque y una falta de respeto personal.
En el momento que una persona exige respeto por sus ideas, está (irónicamente) faltando al respeto y a la libertad de expresión. Esa persona está pidiendo que sus ideas tengan una consideración especial y que los demás deben censurar sus ideas para que esa persona no se sienta ofendida.
El problema no es de los demás, el problema lo tiene esa persona, por no saber reconocer las ideas, no saber reconocer el respeto, y no saber reconocer la libertad de expresión. Las ideas no tienen derechos, los derechos pertenecen a las personas.
Todas las ideas pueden ser cuestionadas en cualquier momento. ¿Significa eso que cualquier idea es igual de válida? No. Las ideas basadas en la evidencia tienen respaldo real. La idea de que la tierra es plana no es equivalente a la idea de que la tierra es esférica. Ambas son ideas, y cualquier persona tiene libertad y derecho de sostener cualquiera de las dos. Pero la primera idea no tiene respaldo empírico, no se corresponde con la realidad y merece la crítica. Si la persona que sostiene una idea incorrecta se siente ofendida, debería ser capaz de revaluar sus ideas. Cabe señalar también que el Islam es una religión (y por tanto, una idea), NO es una raza. Si alguien tiene fobia a los árabes, es simplemente un racista. Estar en contra del Islam es como estar en contra del comunismo o del fascismo: es estar en contra de ideas, independientemente de quién sea el que sostenga estas ideas. Los hechos de Charlie Hebdo son un gran ejemplo de cómo un grupo de personas no fueron capaces de diferenciar sus ideas de su ego. Respondieron con violencia para imponer sus ideas, ya que sus ideas no tienen fuerza por sí mismas. La única fuerza que hace que una idea pese más sobre otras siempre serán las evidencias que las respaldan.
Cada quien puede decir lo que quiera, pero uno no se puede encerrar y no habrirse a otras opiniones o criticas. No podemos enforzar nuestras ideas a menos que haiga una base con evidencias contundentes. Es decir si tengo una hipotesis sobre una idea, no quiere que decir que es correcto y la sociedad entera tiene el derecho de criticarla o no esta de acuerdo con esta. A menos como ya lo dije anteriormente, que haiga pruebas tangibles que afirmen y respalden esta hipotesis.
El la sociedad siempre existiran conflictos (racismo, machismo, feminismo, religion, estatus social, politica etc...) y seguiran exitiendo siempre y cuando no se respete la Libertad de expression.

Similar Documents

Free Essay

Censura Gubernamental En Internet

...Gabriela Bastidas Rodríguez Universidad de Los Andes Las mil caras de internet Censura de contenidos en internet: Gobiernos temen lo que sus ciudadanos puedan saber Internet en las dos últimas décadas ha presentado un crecimiento exponencial. Actualmente, es uno de los medios de comunicación más usados en el mundo, pues alrededor del 30% de la población mundial es usuaria y comparte información en línea, haciéndose así internet cada vez más asequible a la población. De esta manera, en internet se encuentran publicados una infinidad de contenidos disponibles para todos los usuarios, representando un espacio apto para la libre expresión. Es consecuente preguntarnos ¿Es verdad que todas las personas que tiene acceso a internet también tienen acceso a todos los contenidos disponibles? ¿Cualquier persona puede publicar el contenido que desee en la red? ¿La censura de contenidos en un determinado país en verdad apoya la seguridad nacional de un país? Para dar respuesta a estas preguntas es necesario que las personas conozcan tanto sus derechos como la ley del país en que residen. Así, este ensayo tiene como propósito mostrar las leyes y censuras gubernamentales que cobijan los contenidos disponibles en la red. Algunos países en el mundo tienen leyes estrictas respecto a estos aspectos, pues no sólo censuran contenidos sino la publicación de ideas que vayan en contra del pensamiento impuesto por los gobiernos. Estos hechos nos llevan a preguntarnos ¿Por qué algunos países...

Words: 1413 - Pages: 6

Free Essay

Yahoo

...flujo de información de consumidores que atentan contra los derechos fundamentales básicos de los mismos o dejar de lado la cooperación para garantizar el mínimo daño a los consumidores, siguiendo un esquema ético de hacer negocios en países “offshore”. * Una empresa multinacional de imagen global como Yahoo, debe proponer prácticas competitivas y eficientes en un país externo que promuevan la mejor calidad de vida de los ciudadanos, poniendo en práctica políticas éticas y valores intrínsecos. Proponer un argumento legal como defensa de solo “cumplir” la ley como obligación, deja en constancia la falta de interés en reconocer y proteger los derechos humanos fundamentales. * La compañía ingresa al mercado con la intención de promover actos democráticos, pero al tener una cooperación directa con el gobierno sin mitigar o minimizar esta relación, al por ejemplo, dañar los derechos fundamentales básicos de ciudadanos chinos, está únicamente incentivando a resistirse a una reforma y mantener el autoritarismo. * Las acciones que fueron tomadas por la compañía, al revelar información privada, determinan esa falta de libertad expresiva política y social que ellos mismos promovían al tener presencia en el mercado chino. * Es importante determinar los pros y contras de hacer negocios en un país autoritario como el régimen chino, al garantizar un internet censurado se está ayudando a promover la democracia por una mayor interconexión y comunicación, pero esta forma de hacer...

Words: 602 - Pages: 3

Free Essay

Essay in Spanish About Democracy

...países que sufren de gobiernos autoritarios. ¿Está de acuerdo con esta afirmación? La democracia es un forma de gobierno que respetaron los principales de los derechos humanos y permite que la gente exprese sus opiniones sin persecución o discriminación. Un gobierno democrático es preferible en comparación con una dictadura por muchos razones, como la existencia de la libertad de expresión, una constitución justo y los derechos con seguridad y protección para todos. Sin embargo no todo los gobiernos en mundo hispana ha sido democráticos algunos han tenido dictaduras. En si, un gobierno dictador es la antitesis a la democracia ya que no viole los derechos humanos. La libertad de expresión es un mejor ejemplo del derecho humano fundamental, pero la censura en un gobierno dictadura viola los derechos humanos mucho. El cantante de canciones de protesta Víctor Jara en Chile y el escritor Federico García Lorca en España, son dos ejemplos del falta de los derechos humanos y del exilio interno en el país. Las canciones de Jara y las obras de Lorca fueron censuradas por el gobierno. Es casi seguro y muchos informes establece que la ideología y acciones de ellos contribuyo a sus muertes. El apoyo y la respecta de un gobierno democrática tiene para sus gente es fenomenal y la creación de la constitución con derechos de seguridad y protección para todos es muy importante en ayudaba la gente olvida los terrores de un gobierno autoritarios o dictatorial. Durante los años de la dictadores...

Words: 398 - Pages: 2

Free Essay

Libertad de Prensa Y Censura En El Siblo Xix

...LIBERTAD DE PRENSA Y CENSURA EN EL SXIX La libertad de prensa y la censura en el SXIX en nuestro país no puede entenderse sin echar una breve vista atrás a los anteriores siglos. La prensa comienza a surgir en el SXV, de manera dispersa, por diferentes manuscritos y la impresión en xilografía de relaciones de sucesos. Pero el evento más importante fue la invención de la imprenta. Ésta facilitó la impresión de las primeras gacetas. No obstante, se suele considerar el inicio de la prensa escrita en el SXVII. Durante ese siglo y el SXVIII se dio el denominado Periodismo viejo, en el que dominaba el Estado. Nos adentramos, una vez ubicados, en el SXIX. Es en este siglo cuando comienza a aparecer la prensa de empresa, que competirá con la prensa obrera y la prensa de partidos, acabando el siglo con una profunda crisis que hizo desaparecer numerosos periódicos. Pero veámoslo por partes. Podemos dividir este SXIX en varias etapas. La invasión Napoleónica (de 1808 a 1814), el período absolutista (de 1814 a 1833), el período liberal (de 1833 a 1868), el período revolucionario (de 1868 a 1874), y la Restauración (de 1874 a 1902). Vamos a continuación a explicarlas detenidamente. A principios del SXIX se da la llamada Invasión Napoleónica, hasta 1814. En ella, durante el reinado de Carlos IV y por miedo a la Revolución Francesa, se estableció una rígida censura que llevó a prohibir todos periódicos, excepto “La Gaceta” y “El diario de Madrid”. Tras el levantamiento de 1808...

Words: 1595 - Pages: 7

Free Essay

La Casa de Bernada

...maldito pueblo sin río, pueblo de pozos, donde siempre bebe el agua con el miedo de que este envenenada’ – BA. beber el agua = metaphor for doing something relacionado al sexo or against rules of society/oppression? so when you ‘beber el agua’ it will be ‘envenenada’ ie you will be punished, people will gossip about it etc * Act 1 p12 – ‘en ocho años que dure el luto no ha de entrar en esta casa el viento de la calle.’ – BA: tradición, opresión * Act 1 p 17 – ‘no ha tenido novio ninguna, ni les hace falta’ – BA doesnt want daughters to have boyfriends. Oppresses them. * Act1 p28 – ‘hasta que salga de este casa con los pies adelante mandaré en lo mío y en lo vuestro’ – BA saying she will order them around * Act 2 p13 – ‘Ésas están mejor que vosotras. ¡Siqiuera allí se ríe y se oyen porrozas! – La P compares other family with Bernardas, other family arent oppressed, you can hear them laughing * Act 2 p28 – ‘Tú no tienes derecho más que a obedecer’ – BA to Angustias * Act 3 p11 – ‘Tus hijas están y viven como metidas en alacenas’ – la P to BA * Act 3 P24 – ‘Yo no quiero llantos’ BA – supresses feelings of daughters. | (Lucha por) la libertad | * Act 1 p 11- ‘Abanico redondo con flores rojas y verdes’ – representa la libertad (+ envidia?). flores significa la libertad y la fertilidad. Adela’s expression of her rebelliousness & her wish for freedom * aCt 1 p21 – ‘Se ha puesto el traje verde que se hizo para estrenar el día de su cumpleaños, se ha ido al corral...

Words: 1788 - Pages: 8

Free Essay

Las 5 Fuerzas Competitivas de Porter

...tema de estrategia de empresas, economía global, medio ambiente y salud. Se dio cuenta que medir la competencia en la industria a base de rivalidad entre ellos mismos, era muy básica. Así qué al estudiar este tema más a fondo, resumió las 5 fuerzas competitivas con las que es necesario medirla: El poder de negociación con los compradores, el poder de negociación con los proveedores, la amenaza de nuevos competidores, la amenaza de los productos sustitutos y la rivalidad entre los competidores existentes. Para sostener la rentabilidad a largo plazo de una empresa, ésta debe de responder de forma estratégica en el mercado. Estas 5 fuerzas no sólo sirven de modelo para crear una estrategia, si no que mide el entorno competitivo en donde se encuentra tu compañía y ayuda a localizar donde se encuentra el poder en tu negocio. Rivalidad entre competidores: Son las empresas que compiten en un mismo sector del mercado, ya sea porque ofrecen un mismo producto u ofrezcan un mismo servicio. Cabe mencionar que entre mayor sea la competencia, menor la posibilidad de obtener más ganancias con ello, por lo tanto se vuelve un negocio con poca rentabilidad. Para medir la intensidad de competencia, hay factores que se deben tomar en cuenta: Si los competidores son numerosos o son escasamente iguales en tamaño y poder. En los mercados donde hay una empresa dominante, como Netflix que tiene la libertad de fijar los precios a competidores (la competencia aumenta). O en el caso de las botellas...

Words: 1181 - Pages: 5

Premium Essay

Mythology

...world trade and with the coming of a liberal leader in the person of Governor Carlos Maria de la Torre. The Spaniards were unable to suppress the tide of rebellion among the Filipinos. The once religious spirit transformed itself into one of nationalism and the Filipinos demanded changes in the government and in the church. A. The Propaganda Movement (1872-1896) This movement was spearheaded mostly by the intellectual middle-class like Jose Rizal, Marcelo del Pilar; Graciano Lopez Jaena, Antonio Luna, Mariano Ponce, Jose Ma. Panganiban, and Pedro Paterno. The objectives of this movement were to seek reforms and changes like the following: 1. To get equal treatment for the Filipinos and the Spaniards under the law. 2. To make the Philippines a colony of Spain. 3. To restore Filipino representation in the Spanish Cortes. 4. To Filipinize the parishes. 5. To give the Filipinos freedom of speech, of the press, assembly and for redress of grievances. B. Highlights of the Propaganda Movement There were three principal leaders of the Propaganda movement. They were Jose P. Rizal, Marcelo H. del Pilar and Graciano Lopez Jaena. Here are highlights about them and what they have done for our country. DR. JOSE P. RIZAL Jose Protacio Rizal Mercado Alonzo y Realonda was born on June 19, 1861 at Calamba, Laguna. His first teacher was his mother Teodora Alonozo. He studied at the Ateneo de Manila, started medicine at UST and finished at the Universidad Central of Madrid. He also...

Words: 3437 - Pages: 14

Premium Essay

Attitude Towards English, Filipino and Fil – English Code Switching Amongst Grade - 10 Students of Gonzaga, Cagayan

...ARALING PANLIPUNAN ANXIETY AND COMPETENCY LEVELS OF FOURTH YEAR STUDENTS IN ABULUG ________________________ A Proposed Thesis Presented to the Faculty of the Graduate School CAGAYAN STATE UNIVERSITY Aparri, Cagayan _______________________ In Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Master of Arts in Educational Management _______________________ by MICHEL T. URBI March, 2015 Chapter 1 THE PROBLEM AND ITS BACKGROUND Introduction Social Studies play a very important role in the modernization of mankind. It is therefore that students should acquire sufficient knowledge on it. Over the past years, social studies as a subject, educators have noted that students in many schools in the Philippines are still considered low in their achievements. Empirical studies like the Ramos, R. Survey (1980) show that there has been deterioration in the students’ achievement because of the focus in dealing with the subject social studies. The Ramos, R Survey by a group of Filipinos researchers found that pupils in elementary Sibika at Kultura in 1979 are more behind, and the high school students of Araling Panlipunan are years behind their counterparts in history of mankind, early civilization, government, taxation and economics in dealing with reasoning as a logic and explaining through what is happened to connect to the present times. Interested in the subject is being encouraged by teachers, but despite the resultant increase in interest...

Words: 7504 - Pages: 31

Premium Essay

Philippine Literature

...GENERAL TYPES OF LITERATURE Literature can generally be divided into two types: prose and poetry. Prose consists of those written within the common flow of conversation in sentences and paragraphs, while poetry refers to those expressions in verse, with measure and rhyme, line and stanza and has a more melodious tone. I. Prose There are many types of prose. These include novels, biographies, short stories, contemporary dramas, legends, fables, essays, anecdotes, news and speeches. 1. Novel. This is a long narrative divided into chapters. The events are taken from true-to-life stories and spans a long period of time. There are many characters involved. 2. Short Story. This is a narrative involving one or more characters, one plot, and one single impression. 3. Plays. This is presented in a stage. It is divided into acts and each act has many scenes. 4. Legends. These are fictitious narratives, usually about origins. 5. Fables. These are fictitious and they deal with animals and inanimate things who speak and act like people and their purpose is to enlighten the minds of children to events that can mold their ways and attitudes. 6. Anecdotes. These are merely products of the writer’s imagination and the main aim is to bring out lessons to the reader. 7. Essay. This expresses the viewpoint or opinion of the writer about a particular problem or event. 8. Biography. This deals with the life of a person which may be about himself, his autobiography...

Words: 13467 - Pages: 54

Premium Essay

Unesco

...Freedom of Connection – Freedom of Expression: The Changing Legal and Regulatory Ecology Shaping the Internet     by       William H. Dutton   Anna Dopatka   Michael Hills   Ginette Law   and   Victoria Nash       Oxford Internet Institute   University of Oxford   1 St Giles Oxford OX1 3JS   United Kingdom                                     19 August 2010         A report prepared for UNESCO’s Division for Freedom of Expression, Democracy and Peace. The opinions expressed in this report are those of the authors and do not necessarily reflect the views of UNESCO or its Division for Freedom of Expression, Democracy and Peace.   Preface As stated in its Constitution, UNESCO is dedicated to “Promoting the free flow of ideas by word and image”. Part of this mission, therefore, is to promote freedom of expression and freedom of the press through sensitization and monitoring activities, as a central element in building strong democracies, contributing to good governance, promoting civic participation and the rule of law, and encouraging human development and security. Media independence and pluralism are fostered by the Organization, providing advisory services on media legislation and sensitizing governments and parliamentarians, as well as civil society and relevant professional associations. However, UNESCO recognizes that the principle of freedom of expression must apply not only to traditional media, but also...

Words: 39228 - Pages: 157

Free Essay

Spanish Grammar

...BASIC SPANISH: A GRAMMAR AND WORKBOOK Basic Spanish: A Grammar and Workbook comprises an accessible reference grammar and related exercises in a single volume. This workbook presents 20 individual grammar points in realistic contexts, providing a grammatical approach that will allow students not already familiar with these terms to become accustomed to their use. Each unit is included on a graded basis beginning with the simpler aspects of Spanish grammar and proceeding to the more complex points. Grammar points are followed by examples and exercises selected to reinforce mastery of the topic. Basic Spanish provides an ideal introduction to the language, with insights into the Spanish-speaking peoples and their related cultures. For use in the classroom, or for the independent learner, this workbook enables readers to express themselves in a wide variety of situations. Features include: • authentic reading texts to encourage an understanding of Spain and Spanish-speaking countries • reference to Latin American usage where appropriate • full exercise answer key • glossary of grammatical terms Basic Spanish is the ideal reference and practice book for beginners and also for students with some knowledge of the language. Carmen Arnaiz and Irene Wilkie are both Senior Lecturers in Spanish and Linguistics at the University of the West of England, Bristol. Titles of related interest published by Routledge: Modern Spanish Grammar: A Practical Guide Juan Kattán-Ibarra...

Words: 38366 - Pages: 154

Free Essay

1000 Words in English

...accident n accidente ago adv accidental adj accidental agree v accidentally adv accidentalmente accommodation alojamiento, espacio, plazas agreement n ahead adv n accompany v acompañar aid n, v according to según algo aim n, v prep account n, v cuenta, relato / considerar air n aircraft n accurate adj preciso airport n accurately adv con precisión alarm n, v accuse v acusar a alguien alarmed adj achieve v lograr alarming adj achievement n logro alcohol n acid n acido alcoholic adj, n acknowledge v reconocer/agradecer/enterarse alive adj all adj, pron, acquire v adquirir adv across adv, a través de / all right adj, prep adv, interj act n, v acto, ley / actuar allied adj action n acción allow v active adj activo actively adv activamente ally v, n activity n actividad almost adv actor, actress n actor alone adj, adv actual adj Exacto / verdadero along prep, adv actually adv en realidad, de hecho ad Ver anuncio advertisement alongside prep, adapt v adaptarse adv add v añadir aloud adv addition n incorporación, adquisición alphabet n additional adj address n, v...

Words: 14391 - Pages: 58

Free Essay

Student

...Southern Illinois University Carbondale OpenSIUC Publications Department of Anthropology 6-1-2004 An Integrated Analysis of Pre-Hispanic Mortuary Practices: A Middle Sicán Case Study Izumi Shimada Southern Illinois University Carbondale Ken-ichi Shinoda National Science Museum, Tokyo Julie Farnum Montclair State University Robert Corruccini Southern Illinois University Carbondale Hirokatsu Watanabe Terra Information Engineering Company Follow this and additional works at: http://opensiuc.lib.siu.edu/anthro_pubs © 2004 by The Wenner‐Gren Foundation for Anthropological Research Published in Current Anthropology, Vol. 45, No. 3 ( June 2004) at 10.1086/382249 Recommended Citation Shimada, Izumi; Shinoda, Ken-ichi; Farnum, Julie; Corruccini, Robert; and Watanabe, Hirokatsu, "An Integrated Analysis of PreHispanic Mortuary Practices: A Middle Sicán Case Study" (2004). Publications. Paper 8. http://opensiuc.lib.siu.edu/anthro_pubs/8 This Article is brought to you for free and open access by the Department of Anthropology at OpenSIUC. It has been accepted for inclusion in Publications by an authorized administrator of OpenSIUC. For more information, please contact jnabe@lib.siu.edu. C u r r e n t A n t h r o p o l o g y Volume 45, Number 3, June 2004 2004 by The Wenner-Gren Foundation for Anthropological Research. All rights reserved 0011-3204/2004/4503-0004$3.00 An Integrated Analysis of PreHispanic Mortuary Practices A Middle Sican Case Study1...

Words: 32806 - Pages: 132

Premium Essay

Poverty Diemnsions

...is also consulted extensively on the Internet. The purpose of the Review is to contribute to the discussion of socio-economic development issues in the region by offering analytical and policy approaches and articles by economists and other social scientists working both within and outside the United Nations. Accordingly, the editorial board of the Review extends its readers an open invitation to submit for publication articles analysing various aspects of economic and social development in Latin America and the Caribbean. The opinions expressed in the signed articles are those of the authors and do not necessarily reflect the views of the organization. The designations employed and the way in which data are presented do not imply the expression of any opinion whatsoever on the part of the secretariat concerning the legal status of any country, territory, city or area or its authorities, or concerning the delimitation of its frontiers or boundaries. A subscription to the CEPAL Review in Spanish costs US$ 30 for one year (three...

Words: 105806 - Pages: 424

Premium Essay

Constitutions

...Constitution From Wikipedia, the free encyclopedia For other uses, see Constitution (disambiguation). A constitution is a set of fundamental principles or established precedents according to which a state or other organization is governed.[1] These rules together make up, i.e.constitute, what the entity is. When these principles are written down into a single document or set of legal documents, those documents may be said to embody a writtenconstitution; if they are written down in a single comprehensive document, it is said to embody a codified constitution. Constitutions concern different levels of organizations, from sovereign states to companies and unincorporated associations. A treaty which establishes an international organization is also its constitution, in that it would define how that organization is constituted. Within states, a constitution defines the principles upon which the state is based, the procedure in which laws are made and by whom. Some constitutions, especially codified constitutions, also act as limiters of state power, by establishing lines which a state's rulers cannot cross, such as fundamental rights. An example is the constitution of the United States of America. George Washington at Constitutional Conventionof 1787 signing of the U.S. Constitution. The Constitution of India is the longest written constitution of any sovereign country in the world,[2] containing 444 articles in 22 parts,[3][4] 12 schedules and 118 amendments, with 117...

Words: 16003 - Pages: 65