Free Essay

Power of Talk

In:

Submitted By neofreak
Words 3229
Pages 13
PODER E INFLUENCIA: ALCANZAR SUS OBJETIVOS EN LAS ORGANIZACIONES
Poder como palabra, ser asocia con: difícil de alcanzar, codiciado, despreciado, lo que permite.
El poder es la capacidad de movilizar la energía.
El marco para analizar el entorno social
El análisis de poder en un sistema social es una tarea compleja y desafiante. El poder es una relación social. A pesar de que puede representar el poder como algo que una persona "ha" hecho, en última instancia, el poder no tendrá un efecto a menos que se promulgue en un medio social.
Los elementos o el modelo comprenden un sistema social. En su análisis, debe tener en cuenta los múltiples factores que a menudo redundantes, los hay en los diferentes niveles de análisis y, simultáneamente, determinar y limitar su poder.
El poder es la situación. Depende de la situación específica de interés. Aquí se toma en cuenta el contexto social único.
El poder existe dentro de un sistema social dinámico. Su poder no va a permanecer "estático" por mucho tiempo.
Los elementos o el modelo comprenden un sistema social. En su análisis, debe tener en cuenta los múltiples factores que a menudo redundantes, existen en los diferentes niveles de análisis y, simultáneamente, determinar y limitar su poder.
EL PODER INDIVIDUAL
El poder individual se deriva de tres fuentes: * Sus atributos y habilidades personales * Sus posiciones y de organización social * Sus relaciones.
Estas tres bases de poder personal, de posición y relacionales deben ser considerados en conjunto para ver si y cómo se complementan mutuamente.
Poder Personal
El poder personal, que se sitúa siempre en un contexto determinado, ayuda a determinar su capacidad de crear cooperación con otros. El poder personal se deriva de sus cualidades únicas y habilidades personales.
Creación de la cooperación: Varios atributos personales clave mejorar su capacidad de fomentar la cooperación mediante la construcción de la confianza y aumentar su comprensión de los demás. Sensibilidad: Ser sensible a los demás le permite comprender sus creencias y los comportamientos y la mejor forma de comprometer a su colaboración.
Sumergir el ego: La capacidad para sumergir su ego aumenta su capacidad para considerar los intereses de los demás, y para ver con mayor claridad las bases potenciales para la cooperación.
Poder Personal
El poder personal se deriva de sus cualidades únicas y habilidades personales. El poder personal, que se sitúa siempre en un contexto determinado, ayuda a determinar su capacidad de crear cooperación con otros, ganar cuando surgen situaciones competitivas, y obtener el apoyo de los que te rodean
Creación de la cooperación: Varios atributos personales clave mejorar su capacidad de fomentar la cooperación mediante la construcción de la confianza y aumentar su comprensión de los demás. Sensibilidad: Ser sensible a los demás le permite comprender sus creencias y los comportamientos y la mejor forma de comprometer a su colaboración.
Sumergir el ego: La capacidad para sumergir su ego aumenta su capacidad para considerar los intereses de los demás, y para ver con mayor claridad las bases potenciales para la cooperación.
Flexibilidad: Esto le permite concentrarse en sus objetivos finales y a permanecer emocionalmente separado de la situación. La flexibilidad hace posible que adaptar su estilo y la posición para adaptarse a las necesidades de las personas a las que me está tratando de influencia.
Ganar en entornos competitivos: Otros atributos críticos están relacionados con su capacidad para soportar y tener éxito en situaciones competitivas. Estos incluyen:
Energía y resistencia: éstos le permiten mantener el esfuerzo necesario para superar a los competidores y durar más.
• Enfoque: Ser capaz de mantener el enfoque es especialmente importante en la demanda, las situaciones difíciles, o de competencia, porque hay una mayor necesidad de canalizar sus energías y resistir las distracciones.
Tolerancia para el conflicto: El conflicto es inherente en entornos competitivos. Subir el nivel a menudo es necesario el engaño de los competidores.
Experiencia y confianza en uno mismo: en cualquier entorno de competencia, experiencia, competencia y confianza en sí mismo son necesarias por dos razones. Lo primero que necesitamos para lograr el éxito material en condiciones de alto estrés. En segundo lugar, y quizás más importante, los necesita para transmitir a otros el mérito de sus esfuerzos y su capacidad para alcanzar el éxito, para que le apoyen.
Carisma: El carisma le permitirá atraer a la gente a la que con mayor facilidad y de convencerlos de que creen en su causa. Capacidad lingüística: Tener capacidad de comunicación va a mejorar su atractivo y le permiten articular su posición más eficaz y convincente.
Trayectoria: Un sólido historial atraiga a la gente a usted.
El poder posicional su poder posicional se deriva de los roles formales que tienen en su organización, sistema social, y la sociedad. Su éxito en su entorno social, en parte, determinada por el grado en que reconocer y utilizar sus fuentes de poder posicional. Usted debe analizar cada una de las fuentes de poder posicional, a continuación, para determinar quién lo mantiene en su sistema social que podría ser usted o alguien más.
El control de los recursos estratégicos de su posición dentro del flujo de recursos en la organización puede ser tan importante una fuente de poder posicional como su posición en la jerarquía.
Hacer frente a las áreas estratégicas de la incertidumbre que enfrenta la organización es una fuente de poder de los puestos.
Una manera de controlar los recursos estratégicos de la organización es por la institucionalización de la dependencia de los recursos. Hay una tendencia de los grupos que controlan los recursos críticos o frente a la incertidumbre estratégica para hacer todo lo posible para legitimar e institucionalizar sus posiciones de poder, incluso cuando no es saludable e ineficiente para la empresa. Poder relacional
Mientras que su poder personal se deriva de su conjunto único de atributos y habilidades, y de posición el poder se deriva de los roles formales de la organización o la sociedad, el poder de relación se deriva de sus relaciones con los demás. Tus relaciones pueden ser una fuente de apoyo emocional, asesoramiento, información y recursos tangibles. El poder relacional se deriva de las relaciones en tres niveles: los lazos directos, las interacciones entre los lazos directos, y la estructura general de la red.
Sus vínculos directos incluyen a todas las personas con las que interactúan durante el dia, la semana, y el año.
Las interacciones entre los lazos directos indican la calidad de las relaciones que tiene con los demás.
Duración, la fuerza del vínculo es probable que sea mayor si usted ha conocido a alguien durante un largo periodo de tiempo. Esto puede ser debido a una mayor capacidad para predecir el comportamiento del otro, la confianza que se ha desarrollado a través del tiempo, o un sentimiento de nostalgia (por ejemplo, su mejor amigo desde la escuela primaria).
Reciprocidad: si ambas partes están contribuyendo de manera relativamente similar a una relación, el vínculo es probable que sea más fuerte que si sólo una parte se ha comprometido a invertir y en la relación. La reciprocidad se basa en el equilibrio relativo en la dependencia-a causa demasiado o proporcionar demasiada cantidad, sin "reembolso" amenazan tanto la reciprocidad en el futuro.
Multiplicidad: Cuanto mayor es la multiplicidad de sus relaciones, más fuerte que tenderán a ser. Sin embargo, el mantenimiento de vínculos múltiples podría no ser tan fácil o deseable como parece. Sus múltiples relaciones pueden ser contradictorias y complementarias, que presenta ventajas y desventajas de la integridad personal y la coherencia.
Las interacciones entre los lazos directos una versión simplista de poder relacional considera sólo los recursos suministrados por sus vínculos directos. Un análisis más completo debería también considerar una conceptualización más amplia de su red-"un paso" de sus lazos directos. Los vínculos indirectos pueden ser valiosas fuentes de información, en particular si su lazo directo está dispuesto a ser un conducto de información. Los beneficios de los lazos formados plantean la cuestión del equilibrio entre la amplitud de las relaciones que mantienen y la fuerza de esas relaciones. Cuanto más amplia sea la red, menor será la probabilidad de que todos sus colegas y amigos estarán conectados, ofreciendo las ventajas. Sin embargo, los lazos más fuertes son a menudo una mejor fuente de información confiable y de alta calidad
Debe tener en cuenta varios factores de la configuración de red, incluidas las coaliciones, la densidad de las relaciones a través de la red, y la centralidad y la visibilidad de ciertos actores.
♦ Las coaliciones-Son grupos de actores que trabajan de acuerdo para influir en los demás o la organización. Usted debe tratar de ser miembro de varias coaliciones, y ser conscientes de los miembros de otras coaliciones. Tenga en cuenta los vínculos entre las coaliciones de la red. "Si algunos están aislados o desconectados de los demás, se puede obtener el poder relacional apreciable por ponerse en una posición para atravesar el agujero estructural entre ellos.
♦ Densidad-La densidad de la red indica que la interconexión de todas las personas en la red. La densidad es una medida de la proporción de las relaciones activas entre todas las posibles relaciones entre las personas. Si usted tiene una fuerte relación con un miembro de una coalición densamente conectada, usted podría tener una influencia significativa en el grupo. Si su vínculo directo con la coalición es débil, sin embargo, su influencia es probable que claro en contra de la cohesión dentro de la coalición.
Poder en el Contexto
Sólo se puede definir sus bases de poder dentro de un determinado contexto el medio ambiente. Del mismo modo, sólo pueden hacer decisiones bien pensadas con respecto a las estrategias de influencia una vez que entienda el contexto en el que se esperan para ejercer su poder. Algunos factores importantes contextuales, como la ubicación de incertidumbres que se plantean en la organización y la estructura de la red social, se han convertido en evidente a medida que examina sus bases de poder.
Forma Estructura
Un análisis de la estructura formal de su organización proporcionaría pistas sobre las fuentes de energía y herramientas efectivas de influencia en ese ambiente.
La estructura formal es a menudo más que un reflejo imperfecto de las estructuras de poder más profundas existentes en la organización. Es que depende de usted para decidir si seguirá las rutas ya existentes o de riesgo que tratan de crear nuevas rutas. Aquellos que deploran la burocracia o la intolerancia a crecer con facilidad de tener que hacerlo por el libro puede ser mejor en organizaciones pequeñas y flexibles que tratar de utilizar su poder personal y relacional para evitar la burocracia de una gran empresa, corporación seria.

Cultura Organizacional

La cultura determina el sentido del sistema de su entorno social, los valores subyacen a las interpretaciones de los acontecimientos y acciones. Cultura, y de acuerdo de valores de la organización, ordenará a ciertas bases de poder como legítimos y otros ilegítimos. Por ejemplo, los miembros de una cultura de alta confianza responderán a la puerta de atrás la politiquería de una manera negativa, lo que podría sancionar a quienes participan en ella, mientras que los miembros de una cultura maquiavélica que esperar nada menos. El conocimiento de los valores relativos de la cooperación, competencia, y el apoyo de su organización le da una indicación de cuáles de sus fuentes personales de poder es probable que tengan los más altos beneficios. Ya sea que los "buenos" terminar primero o el último tiene mucho que ver con la cultura en la que los chicos de operar.

Debido a que hizo caso omiso de las señales de que los criterios de edad para las decisiones ya no eran sancionadas, las viejas tácticas de influencia ya no son eficaces, y las viejas definiciones de éxito ya no está en su lugar, y descuidado muchas pruebas de que estaban siendo sustituida por nuevos criterios, tácticas, y las definiciones, Grossman perdió la oportunidad de apuntalar su poder en la organización.

EL ENTORNO EXTERNO
Actores externos a la organización también se puede dar forma a su base de poder, limitar la gama de tácticas de influencia, y alterar la estructura de oportunidades que le presenten.
Audiencias porque el público puede aumentar la resistencia a los intentos de su influencia, alterar la interpretación de sus acciones, proporcionan restricciones a su comportamiento, y ofrecer alternativas a sus objetivos, un análisis exhaustivo de su entorno político debe considerarse externo, así como la interna, público.
Turbulencia Cualquier reorganización del poder crea nuevas aperturas en la estructura de oportunidades. La influencia individual
Podemos volver ahora a examinar el último elemento de la estructura: la influencia individual. Tácticas de influencia son los medios por los que puede ejercer su poder. ¿Qué ha aprendido acerca de sus bases de poder y el contexto en el que usted está tratando de ejercer una influencia deben guiar la elección de la acción. Es necesario responder a una pregunta final, pero el centro antes de pasar a diseñar su estrategia de influencia: ¿Qué espera lograr con su uso de la energía?
Resultados Deseados

La movilización de las acciones de otros en sus intereses puede tomar la forma de cumplimiento a sus peticiones, el compromiso con sus metas, o internalización de sus valores.
Compromiso En algunas circunstancias, la vigilancia que se requiere para mantener el cumplimiento no es posible o deseable. En otras circunstancias., Usted no puede saber con precisión lo que le gustaría a los demás a hacer, sólo que se inscribe o apoyar u yo en una empresa.
Internalización Aquellos en el poder tienen la capacidad de dar forma a la gran planificación mea de la realidad en el entorno social mediante el control de las instituciones sociales más amplias, como la cultura, las reglas y normas.
Mientras que usted está pensando en cómo influir en los demás, es posible que también desee considerar cómo otros podrían estar utilizando su poder para influir en ti. Un análisis detallado y explícito que desafía a sus percepciones de lo que puede y no puede llevar a cabo puede ser su mejor solución para la identificación de las fuentes de influencia en su propio comportamiento y sus objetivos.
La influencia del éxito: El poder puede ser movilizado no sólo para lograr los resultados físicos, sino también para dar los resultados de significados (para legitimar y justificar).
Consideraciones de influir en la estrategia
Una vez que se han asentado en los resultados que desea, usted puede comenzar a diseñar su estrategia de influencia. Efectiva, a largo plazo la influencia proviene de seguir una estrategia coherente, decidir primero sobre una estrategia amplia que capitaliza en sus bases de poder y se adapta a su contexto, y permitir que su estrategia para dirigir a las tácticas de influencia específicas.
Conocer tus objetivos le permite considerar múltiples juegos, al mismo tiempo. Esto le puede proporcionar la autonomía y la libertad de los demás y como influir en ellos. Lo que usted espera alcanzar. Algunas tácticas de influencia será incómodo para usted, porque usted no es plenamente hábil en ellos todavía.
Una evaluación honesta de sus valores personales junto a sus objetivos a largo y corto plazo le ayudará a distinguir entre los compromisos que están dispuestos a hacer y las que no lo son. Estas son las decisiones, los compromisos con usted, que se deben incorporar en su estrategia de amplia influencia, y no se hacen bajo la presión cuando la situación exige acción.
Atribuciones a medida que desarrolla su estrategia de influencia, tratar de "entrar en los zapatos del otro" para evaluar cómo otros perciben sus acciones, y cuál es la probabilidad de intención y los resultados no intencionales de las atribuciones ".
Crozier dice: "El poder se considera bueno y noble si se corresponde con el pacto aceptado oficialmente, sino que se considera reprobable e inmoral si se utiliza como un medio para sacar provecho de la situación de uno con el fin de manipular a los demás fuera del pacto reconocida". De este modo, las atribuciones acerca de su estrategia de influencia y las tácticas son moldeadas por el mismo sistema social en el que se está operando.
Tácticas de influencia
Habiendo establecido una estrategia coherente y apropiada para alcanzar los resultados deseados, usted puede dar vuelta a la selección de tácticas específicas. Las tácticas de influencia se pueden clasificar como directas de uno a uno, las tácticas de terceros tácticas indirectas, y las tácticas indirectas simbólicas.
Tácticas directas de uno a uno: Estos incluyen empujar, tirar, y las tácticas de desbloqueo, como se describe en su estilo de influencia. La aplicación hábil de la táctica de influencia directa más adecuada se basa en una comprensión de sus opciones, y una apreciación de los costos y beneficios de cada método en cualquier situación dada.
Persuasión »es apropiado en no-emocionales, la configuración de las cooperativas, cuando se valora la objetividad. Afirmación »implica un mayor riesgo personal que a la persuasión. Una clave para hacer valer el éxito es entender lo que motiva a su destino-esto es una táctica basada en el intercambio, y para ser eficaz tiene que ofrecer, o amenazan con retirar-los incentivos que realmente importan.
»Puente proporciona profundidad y empatía a su estrategia de influencia. Involucrar a otros en un proceso de decisión y sinceramente escuchando en busca de pistas acerca de sus preocupaciones y preferencias es más probable que crear un compromiso por parte de su objetivo de que cualquier táctica de presión.
Tácticas indirectas a terceros: estas tácticas funcionan a través de la energía de sus lazos directos. Esto implica el uso de las tácticas de influencia directa discutidos antes para conseguir a alguien para influir en su destino.
Las tácticas indirectas simbólicas; Trabajan para dar forma a la estructura de significado de una organización. La palabra símbolo, deriva de dos palabras griegas, significa literalmente "reunir". La influencia a través de símbolos atrae a la gente a la que, por lo que sus valores vienen de más de cerca coinciden con los suyos. La influencia efectiva a través del simbolismo crea una atención compartida de los resultados que se estimen como resultados importantes para la organización.
Estas incluyen gran parte de lo que pensamos que es el liderazgo, el desarrollo de instrumentos formales (por ejemplo, normas, procesos y directrices) y la articulación de los instrumentos menos tangibles (tales como la visión, los objetivos, el lenguaje, las normas y la cultura de la organización).
Potencia en uso
Frost se hace eco de este sentimiento, con un toque ligeramente diferente, "Una implicación es que la gente no necesariamente ejerce el poder en forma destructiva, de modo que es posible explorar y desarrollar el uso de la energía en formas que son beneficiosas para los que realizaban trabajos interdependientes en las organizaciones”.
El poder lleva a una dualidad. Si bien la estructura de poder es dinámica, también es "pegajosa", ya que los individuos y grupos a menudo tratan de proteger sus posiciones de poder ventajosas. Los elementos contextuales tales como las estructuras formales e informales, normas y reglamentos, y profundas normas culturales y las expectativas son difíciles de cambiar.
La energía puede ser movilizada por intereses personales o colectivos, para mejorar o destruir el potencial humano. Un enfoque reflexivo de la energía requiere de un análisis tanto de los efectos intencionales y no intencionales de influencia, y las implicaciones éticas de los medios y los fines de la movilización de la energía potencial.

Similar Documents

Premium Essay

The Power of Talk

...In America, the management of workers by assimilation into is being replace by the “integration of diversity”. This article summarized what issues arise in communication and speaking with one another in the workplace. It really touched on the differences in men and women. All of these qualities and variations all stem from childhood. Boys played in large groups and were programmed to emphasized their strengths while girls on the other hand, were taught to downplay their strengths because sounding too sure of themselves will make them unpopular. This can create problems for women getting promotion or being recognized. It also states that women tend to apologize more, simply to show concern. Men on the other hand think of apologizing as accepting responsibility for errors or taking a step down. This also has to do with giving compliment or asking questions (Toomey, 2008) Question 1 I work at a Human Resources Service center where the majority of the associates are females. The highest position such as President, Vice-President or Senior managers are all held by men. Many of the ideas and planning comes from women of the group. It is very apparent that the women are very careful about not bragging about their achievements or ideas. The ideas or conclusions that come to in meetings are often passed along to the male heads of the department and, take credit and pass them to the board of directors as their own. Question 2 American corporate culture is all about who is bigger...

Words: 827 - Pages: 4

Premium Essay

The Power of Talk: Who Gets Heard and Why

...Managing Diversity Paper #3 The Power of Talk: Who Gets Heard and Why Deborah Tannen’s article essentially points out that men and women have different ways of communicating. Women’s conversational style is more towards developing rapport, providing support, or nurturing in such a way to show how they are attune to communication. This style is conducive towards promoting intimacy and the importance of relationships. On the other hand, men’s conversational style is more assertive, more indicative of independence and the maintenance of hierarchical relationships. This style is important in establishing and communicating the status of a person engaged in communication. Tannen’s views regarding these differences are shared by others. In “Bridging the Gender Gap,” Glaser points out that it is not the fact that men and women play by different rules, but that the problem lies in now knowing what the rules are (n.d.). Tannen noted in her article that differences in communication style for men and women are product of their socialization during childhood experiences. Glaser adds that in the workplace, men do not exclude women intentionally, but that it is men’s assertiveness that may make this perception. Men do not wait to be invited; they simply join in. Moreover, she also states that women have a tendency to be apologetic and to attach qualifiers to their conversation. For example, women would add, “This may be a stupid question…”, “I think this may...

Words: 1318 - Pages: 6

Free Essay

Money Talks

...Running Head: “MONEY TALKS” ESSAY 1 “Money Talks” Essay Tammy R. Mathews Liberty University “Money Talks” Essay Based on the definition in our textbook (Littlejohn & Foss, 2011, p. 19) I would argue that “Money Talks” does not fit the criteria for a theory. It is not "an organized set of explanations." It's simply an idiom or a metaphor -- maybe "loosely" considered a personal theory, but nothing close to the types of theories in our textbook. Literally, money does not talk; it has no such characteristics. However, the phrase “money talks” is based on the concept that money gives one power and influence to help get things done and get one’s own way. Therefore, I would describe the phrase, “money talks,” more specifically as a communication theory. “Money talks” is a communication tool for those who have the means to be a powerful influence to get one’s way. Sometimes, this communication is spoken or unspoken. It is taken for granted that communication can influence what is done and what is not done. This is not always based on what is right or wrong. It is definitely about the power of the almighty dollar. In a lot of instances, money does talk and it talks very loud! “Money talks” is a representation in the real world. Is it a true representation? It shouldn’t be but the reality is that “it is.” “Money “stands for” the economic...

Words: 655 - Pages: 3

Free Essay

Asymmetry of Doctor-Patient Communication

...to a symmetrical one in which doctors and patients work as partners” (Tsai and Lu, 2001) Actually in mainland China, too much has been recently informed and reported about the complaints on the part of patients and about the physical attack and the legal cases sued against doctors and hospitals. Doctor-patient interaction has remain under-researched in the Chinese context. 2. Objective To examine asymmetrical verbal behavior and power relations of doctors and patients in the consultation room of Chinese medical institution, with focus on conversation openings and closings, questions and answers, interruptions, and topic control. 3. Research questions Whether and how asymmetry is interactively and locally produced through doctor-patient talk at the Chinese consultation room; How power is interactively and locally represented through asymmetrical doctor-patient conversation behavior; How this power-loaded asymmetry works for the Chinese medical institution. 4. Key terms Asymmetry: the unbalanced verbal behavior of participants in talk, with examples from the consultation room where doctors ask more questions than patients and from the classroom where teachers...

Words: 692 - Pages: 3

Free Essay

Am I Talking to Me

...Am I Talking to Me? By Izzy Gesell The Power of Internal Dialogue to Help or Hinder Our Success Good communication skills are high on everyone's list of relationship "must-haves." Successful communication can be described as the transmission of thought, feeling or action so that is satisfactorily understood. Usually, the skills referred to are of the interpersonal variety. I think it's just as important to understand your internal communication, referred to as your self-talk, Self-talk is defined as the ongoing dialogue we have with ourselves that determines our behavior and it turns out we talk to ourselves all the time. This self-talk both reflects and creates our emotional states so when the self-talk is negative we become more stressed, less confident and more concerned with what other people think. We often tend to believe our self-talk is real and objective, not always aware that it comes from a feeling or belief we have. The good news is that we can transform our life experiences by learning how to defuse the power of negative self-talk. This entry will look at what self talk is, how it works and describe 5 kinds of negative self-talk. Part 2 will describe 5 additional kinds of negative self talk and offer a way to turn negative self talk around into positive action. HOW SELF-TALK WORKS In the memorable subtitle scene of the movie "Annie Hall." Woody Allen ("Alvy" and Diane Keaton ("Annie") are on the balcony off Annie's apartment. With a cityscape in the background...

Words: 1974 - Pages: 8

Premium Essay

Montesquieu's Holly Trinity

...“We the People of the United States, in Order to form a more perfect Union, establish Justice, insure domestic Tranquility, provide for the common defence, promote the general Welfare, and secure the Blessings of Liberty to ourselves and our Posterity, do ordain and establish this Constitution for the United States of America.” (The Constitution of the United States of America. 1787) The preface of the constitution of the United States of America is probably one of the most quoted paragraphs used by every citizen of the world when referring to established laws, and from every citizen of the United States when it is referred to Freedom, and Justice. Ironically when people refer to this and therefore the whole constitution they are directly referring to one of the greatest minds in history: Charles Louis de Secondat Baron de Montesquieu. He is not only one of the real founders of the American Constitution, but he is the start on revolutionary ideas in means on anthropology, politics and economical revolutions; he is the founder of society comfort, he is the inspiration for the French Revolution with his ideas of Justice, Freedom and Equality. Still his name has almost disappeared in the modern world. Charles Louis de Secondat was born on January 18, 1689, at the castle of La Brède near Bordeaux in France. His father Jacques de Secondat was a soldier with a long noble ancestry, and his mother, Marie Françoise de Pesnel, was an heiress who eventually brought the barony of La Brède...

Words: 1779 - Pages: 8

Premium Essay

Different Speech Styles of Men and Women

...her essay “Women Talk Too Much,” Jonet Holmes argues that to dominate talking depends on many different factors, including the social context in which the talk is taking place, relative social confidence and perception (299-304). By contrast, Ronald Macaulay declares his statement in his article “Sex Difference” that language use and development as a result of the social environment have a great impact on the talking between women and men, not the sex differences in language (307-313). It is explicit that both Holmes and Macaulay express their personal perspectives about the similar purpose of talking, the dissimilar factors of language development and the perception of language that could affect their conversational style. In Holmes’ article, she told about the purpose of talking in public between man and women, “Formal public talk is often aimed at information people or persuading them to agree to a particular point of view” (301). She agrees that public talk is often undertaken by those who emphasize their degrees of public status. In addition, when the men have an effective talk in public, the purpose of the speech is to improve their social status. In private context, women contribute to establish social contact with others and develop personal relationship. Likewise, Macaulay illustrated his opinion in his article that those different social positions would affect the talking between women and men. “It is also obvious that those in a position of power often expect...

Words: 1025 - Pages: 5

Premium Essay

Gender and Speech Differences

...differences in the speaking styles of women and men? In antiquity, the answer was a simple and fascinating ‘yes’. In his essay “Sex Differences”, Ronald Macaulay believes there is no differences as such that affects language acquisition, although social factors interfere in the way they both talk. In contrast, Janet Holmes expresses in her essay “Women talk too much” that language is biased because it is men who have positions of power and seek authority, who judges when talk is too much, when its appropriate, and that women assert themselves less when speech is more valued. As we progress, we shall examine more closely their positions and expose the nature of their claims. In fact, the use and style in language has no bearing on one’s gender. The way one communicates with others has much to do with personal life experiences, self-image, and the overall make up of our personality and character. According to Macaulay, women are more straightforward and use the language in a simpler manner while men tend to be more creative. First of all, men are associated with toughness and aggression, sometimes boldness whereas women are associated with sweetness, being innocent, shy and loyal. These talks are not to be used to judge each of the sexes although in certain occasions they are. Secondly, the author discusses the difference between men and women in the way they develop the language to suit their tone and personality. Various studies prove that women are more likely to succeed...

Words: 957 - Pages: 4

Premium Essay

9/11 Analysis

...Imagine living in the world where one person can do whatever he feels like whenever he likes. On top of all that he is the person that controls The United States of America. Do we really want to let our president slowly get the power to do anything he wants? Do we want a dictator to rule the United States? By letting the President Obama bomb whoever he feels like was part of 9/11 without even talking to the Congress is giving The President of The United States way too much power. In 15 years the president has bombed 6 countries without congress approval that he had felt had something to do with 9/11. In this article we will talk about why it is wrong that the president has the power to bomb anyone, also we will talk about what power the president has, and what power the congress has. Unfortunately the majority of American does not know the power the president has and to what extent he can use it. According to Article II of the US Constitution the president has the power to control the military which includes The Army, The Navy, and The National Guard; however the president cannot send the Army off to war without the...

Words: 587 - Pages: 3

Premium Essay

Oprah

...Jamont Waters Macroeconomics November 5, 2012 Oprah Winfrey Most Successful Talk Show Host to Live Oprah Winfrey is the most successful talk show host that has ever graced this earth. Oprah was born in a poor rural town of Kosciusko, Mississippi on January 25, 1954. After a troubled childhood filled with sexual abuse by a number of male relatives and friends of her mother, Vernita, Oprah moved to Nashville to live with her father, Vernon, a barber and businessman. She went to Tennessee State University in 1971 and began working in radio and television broadcasting in Nashville. In 1976, Oprah moved to Baltimore where she hosted the TV chat show, People Are Talking. The show became a hit and Oprah stayed with it for eight years. She then hosted her own morning show A.M. Chicago after she was recruited by a Chicago TV station. At this time Donahue was competition for her, but within several months of her A.M. show, she had won her 100,000 more viewers than Donahue and had taken her show from last place to first in the ratings. Her success led to nationwide fame and a role in the film, The Color Purple, in 1985. She was nominated for an Academy Award for Best Supporting Actress. Oprah launched the Oprah Winfrey Show in 1986 as a nationally syndicated program. Her show grossed over $125 million by the end of its first year, which Oprah received $30 million. She was on 120 channels and had an audience of 10 million people. She soon gained ownership of the program from ABC, drawing...

Words: 1314 - Pages: 6

Premium Essay

Your Body Language Shape Who You Are Summary

...Self-Talk: Can It Drag You Towards Downfall? Although self-talk does not necessarily lead to neurotic imposture, both of these ideas of behavior are very viable and accurately based off of scientific research and common personal experiences. Amy Cuddy’s, “Your Body Language Shapes Who You Are”, discusses how internal communication, which is how a person speaks to oneself through body language, can have an effect on the overall outcome of life experiences and bases this claim off of personal experiences communally shared by the audience and most people. “The Dangers of Feeling like a Fake,” by Manfred Kets de Vries, explains neurotic imposture, and how these feelings of fakeness can eventually lead to the downfall of the impostor and even the...

Words: 1153 - Pages: 5

Premium Essay

Hawk Roosting by Ted Hughes

...Power is represented through using different techniques in Hawk Roosting and Flag. Both writers use language techniques to show power. In Hawk Roosting, there are many words connected with altitude such as: ‘top’ ‘buoyancy’ ‘flight’ ‘upward’ ‘high’ ‘fly up.’ We usually connect height with increased status / power. The Hawk acts as an overseer, or dictator, holding power over everything below it. The frequency of these words reminds the reader that the hawk is a symbol of power. The word ‘buoyancy’ is particularly obscure but the hawk talks about how it is of ‘advantage’ which reinforces how height equates to power. Flag, suggests that the actual flag it talks about is a symbol of power which, through patriotism, unites and controls a body of people. Each stanza uses repetition to suggest that the flag is powerless. However, ironically, it then goes on to talk about the effect that it has. ‘It’s just a piece of cloth / that dares the coward to relent,’ here coward and relent are examples of emotive language. The effect of this is to reinforce to the reader the emotional control that the flag and what it symbolises. Hawk Roosting also uses repetition. ‘It took the whole of Creation to produce my foot… Now I hold Creation…’ The poet is reinforcing how Creation has formed the hawk and the tone of this section seems to strengthen this argument as the hawk is full of ego and seems proud that he is ‘God’s gift.’ Now he is in control of ‘Creation’ he is effectively playing God. Often...

Words: 424 - Pages: 2

Premium Essay

Crossculture

...corporations' success within the global competition. With a good use of national culture, the company can have a better and deeper understanding of the local circumstances which is a critical ability for a managers who want to enter into the international markets (Esterby-Smith,1997). This report will compare three core cultural dimensions between Chinese and Australia national cultures. It will focus on how the national culture influence the corporations in the two country and the difference between the two cultures. one two three four seven six five chart talk The second part of this report will introduce the concept of culture which include the typically aspect of culture, values and behaviours. It will also discuss the theoretical frameworks of national cultures which can be used to analysed the difference between China and Australia. The main body of this report is the three dimensions of culture: approaches to power distribution, approaches to social relationships and approaches to uncertainty and social control. A conclusion will also be made to summary the reasons for the culture difference in those two countries. Concept of culture National culture is the set of norms, behaviours, beliefs and customs that exist within the population of...

Words: 2925 - Pages: 12

Free Essay

Dilemna in Leadership

...THE UNIVERSITY OF MANCHESTER MANCHESTER BUSSINESS SCHOOL | GLOBAL EVENTS AND LEADERSHIP | PART 1  US/Iran nuclear talks offer rejected The Iran supreme Leader has dismissed the proposal to have a one to one talk with the US over his country's nuclear program. Ayatollah Khamenei said in a speech posted online that the US was proposing talks while "Pointing a gun at Iran". “Iran’s president has said he is ready for directs talks with the US if the West stops pressuring his country. His comments directly contradict the words of the Supreme leader of Iran who rejected the US proposal of direct negotiations. Mahmoud Ahmadinejad made his statement at a rally to mark the anniversary of the 1979 Islamic revolution. “You pull away the gun from the face of the Iranian nation, I myself will enter the talks with you,” he said.”1 “ Iran's supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei, rejected any idea of bilateral talks with the United States on Thursday in a speech in which he scoffed at Iranian officials who might consider such negotiations.”2 Iran which has suffered sanctions from the international community has been arguing that her nuclear programs are for peaceful reasons mainly for research and electricity power generation.However,Iran's critics argue that the country is developing weapons of mass destruction(WMD) despite the country being a signatory to various treaties that are against such developments.These treaties includes the Biological Weapon Convention3,the Chemical...

Words: 1483 - Pages: 6

Premium Essay

Blue Dahlia

...roam the hallways at night. Mr. Harper tries to but in on Stella and Logan’s relationship later in the book, and tries to keep them apart. But no one can help the way those two feel about each other. They get on each other’s nerves, and under their skin with the way they do things, but they can’t fight their feelings for each other in the end. In this paper I’m going to talk about the novel Blue Dahlia, and five examples of things we have learned and talked about in our Marriage and Family class. First, I’m going to talk about the legitimate power Stella has over her two energetic little boys, ho she has been forced to raise all alone. The type of power Stella has over her sons is called legitimate, which means she is the one with all the power in the relationship. Her power is being derived from the fact that she is the mother of her sons and is able to make all of the decisions for them and what they do and how they are able to be raised. She has 100% power over both of them because it is only her taking care of them, doing everything for them and making all the choices for everything. Second, I’m going to talk about sex roles. Stella works in the garden, which is a feminist role. Gender roles are what society expects of us and society expects woman to be able to cook, clean, and be able to work in the garden. She is just helping the sex role to be taken into place. But there is a difference between gender and sex. Sex is biological, and can’t change over time, whereas gender...

Words: 815 - Pages: 4